مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق:
قیام امام حسین(ع)تداوم حرکت انبیاست

۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۱۲:۱۱:۲۴

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، در همایش احلی من العسل، امام حسين (ع) را عروه الوثقي الهي و قیام آن حضرت را تداوم حرکت انبیاء بر شمرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، در همایش احلی من العسل دانشگاهیان که از استانهای تهران، یزد، اصفهان وخراسان رضوی حضور داشتند، امام حسين (عليه السلام) را عروه الوثقي الهي و قیام آن حضرت را تداوم حرکت انبیاء بر شمرد و تصريح كرد: شرط تمسك به عروه الوثقي ولایتمداری، استکبار ستیزی و نفی طواغیت زمان است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با اشاره به فلسفه آفرینش و هدف خلقت انسان گفت: وقتی خداوند متعال انسان را خلق کرد، فرشتگان از خدا سؤال کردند که آيا کسی را می آفرينی که در آنجا فساد کند و خونها بريزد؛ اما خداوند متعال فرمود به فرشتگانش فرمود: من قصد آفرینش انسان به عنوان خلیفه‌ خویش بر روی زمین دارم، باید دید این خلافت الهی چیست که خداوند متعال انسان را به خاطر آن آفرید؛ خلافت الهی آن است كه انسان اوصاف الهی را به اندازه وسع و توانایی خود پرورش دهد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه، ولایت را یکی از این اوصاف الهی و مهمترین رکن دین برشمرد و افزود: مسئله ولایت به قدری مهم است که در آیه شریفه مربوط به ولایت به پیامبر گرامی اسلام (ص) امر شد که آنچه به تو نازل کردیم را ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی، رسالت الهی را ابلاغ نکرده‌ای.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بيان اينكه امام حسين (ع) الگوي بشريت در همه زمان ها و مكان ها است، روح و فلسفه قيام آن حضرت كه معناي مقاومت را به بشريت مي آموزد، ولايتمداري و ظلم ستيزي دانست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود امام حسين عليه السلام را حبل المتین الهي و قیام آن حضرت را تدام حرکت انبیاء بر شمرد و تصريح كرد: شرط تمسك به حبل المتین ولایتمداری، استکبار ستیزی و نفی طواغیت زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به تبلیغات سوء درزمان معاویه و یزید که توانسته بود بسیاری از مسلمانان را درخواب غفلت فروببرد اظهار داشت: باید اجازه ندهیم استکبار وعوامل داخلی وخارجی او در فضای مجازی حقایق را وارونه جلوه داده وانقلاب اسلامی که نتیجه خون شهدا وهدیه الهی است را تضعیف نمایند.

وی در پایان از دانشجویان خواست با تحلیل وقایع عاشورا ونقش استکباری یزید ونفوذ بیگانگان درتشکیلات حکومت او را بررسی کرده وبه این سئوال که چطور شد بعداز 50سال بعد از رحلت پیامبر(ص) فرزند اورا به شکل بسیار دلخراشی شهید کردند .

مسئول بعثه رهبری در عراق با اشاره به تبلیغات گسترده استکبار جهانی علیه نظام مقدس اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه به دانشجویان واساتید توصیه کرد تا با قلم وبیان خود که بسیار برنده تر از سلاح های نظامی است تبلیغات استکبارجهانی را خنثی کنند ودر ادامه افزود: شما با بیان وقلم خود می توانیدحقایق فرهنگ حسینی را تبیین کنید واجازه ندهید آمریکا و صهیونیسم یکه تاز میدان شود وهرجنایتی خواست انجام دهد.

در پایان مراسم دانشجویان دلنوشته های خود را قرائت کردند و به تمامی دانشجویان هدایایی به رسم یادبود تعلق گرفت.

ارسال نظر