مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق:
کربلا درس دشمن شناسی و دشمن ستیزی است

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ ۱۳:۰۸:۵۱

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، کربلا را درس دشمن شناسی و دشمن ستیزی خواند و گفت: امام حسین(ع) اگر تسلیم می شد همه امکانات را به او می دادند. حضرت مذاکره نکرد، اتمام حجت کرد. 

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،دهمین همایش دانشجویی احلی من العسل در بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان با حضور ده کاروان های دانشگاهی از استان های یزد،گیلان ،آذربایجان شرقی، فارس،اردبیل ، اصفهان، تهران ،البرز و لرستان در سالن همایش های بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری و روایتگری مصور احلی من العسل توسط حجت الاسلام والمسلمین اکبری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی با تبیین مواضع امام حسین(ع) در روز عاشورا برای دانشجویان و دانشگاهیان گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا مذاکره نکرد، بلکه اتمام حجت کرد. کربلا درس دشمن شناسی و دشمن ستیزی و تجلی برائت است و دانشجویان و دانشگاهیان به عنوان مبدأ تحول در جامعه باید این گفتمان حسینی را در جامعه ترویج نمایند.

وی به جایگاه سلام در زیارت نامه ها اشاره و افزود: همه زیارت نامه ها با سلام آغاز می شود و این بدان معنی است که امام حی و حاضر است و ما ایشان را مخاطب قرار می دهیم. زیارت جامعه کبیره که یک دوره امام شناسی است و هر کس می خواهد امام را درست بشناسد باید زیارت کبیره را بخواند. زیارت وارث امام را خلاصه و وارث کمالات همه انبیا اعلام کرده است یا زیارت عاشورا که تجلی ولایت، ولایتمداری و برائت را در کربلا مطرح کرده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در ادامه افزود: زیارت غیر از زیارت نامه خواندن است. از زیارت نامه خواندن انسان به زیارت نایل می شود؛ همچنان که عبودیت غیر از عبادت است. عبودیت فوق عبادت است. از عبادت به عبودیت می رسیم. عبودیت، تسلیم و کرنش در برابر خداوند است. زیارت ملاقات است. دیدار است، نه با چشم سر که با چشم دل.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی به مفاهیم لعن و سلام در زیارت عاشورا اشاره و گفت: یکی از آداب هایی که در روایات خیلی وارد شده، سلام است. سلام کلام اهل بهشت است. آیات قرآن به صراحت دارد که امت اسلامی باید با هم دوست باشند، سلام کنند. اما از آن طرف می گوید لعن کنید دشمن را. می گوید لعن نه سبّ، سبّ در اسلام حرام است حتی برای دشمنان.

وی خاطر نشان ساخت: کربلا تجلی گاه سلام و لعن است و سلام کلید و رمز ارتباط است. بدون سلام نمی توان نزدیک شد. با سلام همراهی خود را با امام حسین(ع) نشان دهید نه با زبان، بلکه با دل، نه با دل تنها که با لسان استعداد. خود را به امام عرضه کنید و بگویید که اگر سال 61 بودید همان کاری را می کردید که حبیب و قاسم(ع) و ابالفضل(ع) انجام دادند، همان کاری که زینب کبری(س) انجام دادند. اعلام کنید که در اردوگاه حسین(ع) هستید.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام حسین(ع) یک فرهنگ، یک فکر و یک مکتب است، راه او ادامه دارد. به قول شهید مطهری شمرهای امروز کمتر از شمرهای آن زمان نیستند. صهیونیست ها، داعشی ها، آمریکا امروز چه می کنند. ما باید بتوانیم مواضعمان را امروز مشخص کنیم.

وی افزود: در سفر کربلا ما باید یک پیمان ببندیم و همانطور که دوست داریم از لحاظ فیزیکی به امام و ضریح نزدیک شویم، باید از لحاظ فکری و اعتقادی و رفتاری هم به امام نزدیک شویم.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، کربلا را درس دشمن شناسی و دشمن ستیزی خواند و گفت: امام حسین(ع) اگر تسلیم می شد همه امکانات را به او می دادند. حضرت مذاکره نکرد، اتمام حجت کرد. امام حسین(ع) وارث همه کمالات انبیا است. همانطور که حسین(ع) سفیر خداست، شما سفیران حسین (ع) در دانشگاه باشید و حقایق اندیشه های حسین(ع) را بیان کنید.

وی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: امروز رسالت شما بسیار سنگین تر از سال 61 است. مردم ما امروز بهتر از مردم زمان امام حسین(ع)هستند. اگر در زمان امام حسین(ع) مردم همانند ایران به صحنه می آمدند، تاریخ جور دیگری رقم می خورد و ما باید قدردان این ملت و مردم باشیم که همیشه برای نظام و انقلاب سنگ تمام گذاشتند.

در ادامه دو نفر از دانشجویان دلنوشته خود را درجمع حاضرین قرائت کردند و در پایان به کلیه زائرین دانشگاهی هدایایی به رسم یادبود اهدا گردید.

ارسال نظر