ورود کاروان های دانشگاهی به نجف اشرف ادامه دارد

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۱۹:۵۹:۴۳

ورود کاروان های دانشگاهی به نجف اشرف ، همچنان پر شور و با استقبال گرم شیفتگان و دلدادگان ائمه معصومین(ع) ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،ورود کاروان های دانشگاهی به نجف اشرف ، همچنان پر شور و با استقبال گرم شیفتگان و دلدادگان ائمه معصومین(ع) ادامه دارد. حرم باصفای مولی الموحدین حضرت علی (ع)روز گذشته میزبان دو گروه از دانشگاهیانی بود که در قالب سه کاروان از استان های خراسان رضوی و تهران وارد این بارگاه مبارک و باصفا شدند.

کاروان های دانشگاهی اعزام شده از استان خراسان رضوی پس از زیارت کاظمین، سامرا و کربلای معلی به نجف مقدس اشرف رسیدند. زائرانی که قدومشان متبرک به تربت کربلای معلی بوده و شهد زیارت سیدالشهداء(ع) ، ابوالفضل العباس(ع) و شهدای کربلا را چشیده اند. آنهایی که پای دلشان را در خیمه گاه حسینی، قتلگاه، تل زینبیه ،بین الحرمین ، قبه مبارک امام حسین(ع) و... جا گذاشته اند ، اکنون با قلبی آکنده از عشق به امامت و ولایت به بارگاه امام مهربانی ها وارد شده اند تا در صحن و سرایی که آرامش،عطوفت و متانت موج می زند، آبی بر شعله آتش عطش خویش بریزند.

آنقدر در می زنم این خانه را

تا ببینم روی صاحب خانه را

نگاه های خیره و مبهوت زائران علوی در سلام اولشان به مولا امیرالمومنین(ع)، نشان از سکوتی دارد که توام با بغض و فریاد است. بغضی که بیانگر اوج مظلومیت می باشد. این خیل دلدادگان علوی با حضور قلبی خویش آمده اند تا ضمن ابراز ارادت خود به امام مهربانی ها، عقده دل را بگشایند و کوله بار حاجاتشان را به محضر مولایشان عرضه نمایند. لذا قبل از ورود اذن دخول می گیرند و یقین دارند که صدایشان را امام مظلومان می شنوند.

اَشهدُ اَنَّکَ تَسمعُ کلامی و تَرُّدَ سلامی

زیارت و سلام اول دسته جمعی دو کاروان اعزامی از استان خراسان رضوی قبل از نماز مغرب و عشاء مقابل باب الساعه انجام گردید و پس از آن زائران دانشگاهی در فریضه نماز جماعت صحن مطهر شرکت نمودند.

گروه دیگری از دعوت شدگان و میهمانان حرم علوی که از استان تهران و غالبا از دانشگاه فرهنگیان بودند ، در شامگاه همان روز وارد نجف اشرف شده و در خلوت گاه نیمه شب سلام اول و زیارت دسته جمعی را در دفتر سفرنامه عتبات عالیات خود ثبت نمودند. این زیارتهای دسته جمعی و سلام اول با بهره مندی از نوای دلنشین مداح اهل بیت (علیهم السلام) می باشد که همراه با مدیحه سرائی و قرائت زیارت امین اله بوده و درنهایت با ذکر دعای خیر از سوی روحانیت معزز پایان می پذیرد.




ارسال نظر

نظرات کاربران :

  نام و نام خانوادگی :

با سلام، دوستانم از کربلا برگشتند و می گویند عراقی ها پول ایران را قبول نمی کنند، حالا ما راهی کربلا هستیم، پول عراقی از کجا بیاریم ?? در ایران قبل از پرواز به کجا باید مراجعه کنیم !! لطفا راهنمایی کنید !!

  لبیک : باسلام می توانید از صرافی های معتبر دینار تهیه کنید