زوج دانشجو در مصاحبه با لبیک:
بنیان پایه های زندگیمان را با سفر به عتبات تقویت می کنیم

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۳:۳۶

زوج جوان دانشجو در نجف اشرف :با توجه به آغاز زندگی مشترک در سالجاری، بر آن شدیم که بنیان و پایه های زندگی خویش را با برکت تربت عتبات عالیات و آغشته با عطر علوی و ظل توجهات ائمه اطهار(ع) بیش از پیش تقویت نماییم.

یکی از الطافی که در کاروان های عتبات دانشگاهیان مشهود می باشد، حضور زوج های جوان و جویندگان علم و دانش در این گروه هاست. حضور گرم زوج های جوان دانشگاهی و رفتار حسنه آنها که توام با عشق به ائمه معصومین(ع) می باشد، الگو و مشوقی است برای سایر افرادی که اسباب سنت اسلامی ازدواج برایشان فراهم نگردیده است.امیدواریم همه جوانان و در راس آنها دانشگاهیان جامعه ایرانی با تاسی از مکتب اسلام و الگوگرفتن از سیره و روش زندگی ائمه معصومین(ع) به وظایف زندگی خویش به نحو احسن عمل نمایند و آینده جامعه اسلامی را با تربیت اسلامی فرزندان خود تضمین کنند.

مفتخریم در این ارتباط پای صحبت های یک زوج دانشگاهی باشیم که از استان عالم پرور و مقدس قم به سفر عتبات عالیات اعزام گردیده اند.

محمد سجاد طاهری؛ دانشجوی رشته مهندسی پلیمر در دانشگاه صنعتی قم و همسر محترمه شان خانم حانیه سادات موسوی؛ دانشجوی فرهنگیان در دانشگاه حضرت معصومه (س) می باشد. محمد سجاد طاهری؛ جوان خوش ذوق و توانایی است که علاوه بر تحصیل در دانشگاه، هزینه های زندگی را با اشتغال در یک مرکز خصوصی تامین می نماید.

با توجه به آغاز زندگی مشترک این زوج جوان در سالجاری و تقارن عقد آنها با سالروز ازدواج مولی الموحدین حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، بر آن شده اند که بنیان و پایه های زندگی خویش را با برکت تربت عتبات عالیات و آغشته با عطر علوی و ظل توجهات ائمه اطهار(ع) بیش از پیش تقویت نمایند.

همسر محمد سجاد اولین باری است که قدم در وادی عشق و عتبات مقدسه عالیات می گذارد. آنها از احساسات خودشان در این سفر پر از معنویت می گویند،احساس غیر قابل وصفی که بودن در نجف اشرف و مقابل ایوان طلای امیرالمومنین(ع) دارد. شوق پروازی که با زیارت صحن و سرای علوی و زیارت حرم باصفای حضرت سید الشهداء(ع) و برادر بزرگوارشان قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) ایجاد می نماید.

محمد سجاد طاهری و حانیه سادات موسوی آمده اند تا هدیه ازدواجشان را از مولای خویش دریافت نمایند. در اولین دیدار و زیارت اول خود با چشمانی اشکبار و قلبی شکسته ،از محضر امام مهربانشان خواسته اند تا به حق این ایام با فضیلت الگوی فاطمی و سیره علوی در زندگیشان جاری باشد. و خواسته اند که زندگی پایدار و فارغ از هر گونه لغزش برای خود و تمامی آرزومندان و جوانان اسلامی رقم بخورد. چون که می دانند عاقبت به خیری افراد در گرو پیروی از سیره ائمه معصومین(ع) و الگوپذیری از آنان می باشد. لذا با ترویج ازدواج آسان و پرهیز از تجملات، مقدمات ایجاد زندگی مشترک و پایدار برای جوانان فراهم خواهد شد.

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند

آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند.

حسن ختام صحبت های این زوج خوشبخت ، یادی است از مادربزرگشان و شعری که وی همیشه زمزمه می نموده است.

شب اول که در قبرم گذارند، علی آید به بالینم

چه غم دارم علی(ع) دارم، علی(ع) با فاطمه(س) دارم.

علی (ع)بود و علی(ع) بود و علی (ع)داماد پیغمبر(ص)

علی(ع) بود و علی(ع) با فاطمه (س) همسر علی(ع) بود

چه غم دارم علی(ع) دارم...

در کنار مضجع شریف علوی آرزوی بهترین ها را برای این زوج جوان و همه جوانان ایران اسلامی از درگاه احدیت مسئلت داریم.

ارسال نظر