با حضور کاروان های دانشگاهی صورت گرفت؛
برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کربلای معلی

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ ۲۰:۳۲:۲۱

زائرین دانشگاهی چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی گرامی داشتند.
 

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با برپایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور ایران اسلامی و حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، زایرین دانشگاهی با حضورگسترده و پر شور9 کاروان از استان های تهران،مرکزی، قزوین، اصفهان، گیلان، بوشهر و خراسان رضوی در سالن همایش های بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گرامی داشتند .

این مراسم با آیاتی از کلام الله مجید آغاز شدسپسحجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را باید در حماسه عاشورا جست و قیام امام خمینی(ره) تدوام جریان عاشورای حسینی بود.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در گردهمائی دانشجویان و دانشگاهیان در کربلای معلی گفت: قیام حسینی(ع) و قیام خمینی(ره) یک جریان‌است و با هم مشترکات بسیار زیادی دارند و جا دارد دانشجویان و دانشگاهیان در خصوص وجوه مشترک این دو قیام و به خصوص جنبه های فرهنگی هر دو بیشتر تأمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در ادامه با اشاره به تفاوت های میان قیام عاشورا و انقلاب اسلامی گفت: یکی از تفاوت های عمده بین این دو قیام این است که عده قلیلی از مسلمانان امام حسین(ع) را یاری کردند، ولی در سال۵۷اکثریت مردم ایران امام خمینی(ره) را یاری کردند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی را باید در ولایتمداری مردم پیدا کرد؛ اضافه کرد: میان جریان عاشورا و ظهور پیوستگی عمیقی وجود دارد، ما معتقدیم که قیام امام خمینی(ره) هم به ظهور حضرت حجت(عج) پیوند خواهد خورد.

وی در ادامه به اهمیت محرم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) عالمی زمان شناس بودند که حقیقتا به حقیقت قیام کربلا پی برد و با توجه به این شناخت عمیق و صحیح بود که بساط ظلم را بر چینند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) درباره مقام و کرامت زائرین اباعبدالله الحسین(ع) در روز قیامت افزود: روز قیامت وقتی اهل محشر می‌بیند که زوار آن حضرت چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می‌شوند، همه آرزو می کنند ای کاش امام حسین (ع) را زیارت کرده بودم.

وی در ادامه حضرت عباس(ع) را الگوی ولایتمداری بشریت خواند و اضافه کرد: برجسته ترین و بارزترین ویژگی حضرت ابوالفضل (ع) ولایتمداری و معرفت ایشان در اطاعت از امام خویش بود و به خاطر همین ویژگی است که حتی شهدا هم در قیامت به مقام حضرت عباس(ع) غبطه می خورند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه گفت: امروزه نیز در دنیای اسلام دشمن گام‌های زیادی برای تضعیف انقلاب و محور مقاومت برداشته و هدفشان نیز همان هدف جبهه شمر و یزید است و به دانشجویان و دانشگاهیان توصیه نمود تا با الگو قرار دادن حضرت عباس(ع) و مستحکم کردن پیوند خویش با ولی فقیه و جانشین برحق امام عصر(عج)، اسلام و انقلاب را از گزند دشمنان حفظ کنند.

در ادامه رضا همدانی؛ نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق به در خواست دانشجویان با بیان خاطره ای از فعالیت های خود در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ابیاتی از شعری انقلابی و حماسی را که در آخرین روزهای پایانی رژیم پهلوی در مساجد و جلسات درجمع مردم می خواندند برای حاضرین جلسه قرائت کردند که با فریاد الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل دانشجویان مورد تحسین و تشویق قرار گرفت.

در پایان این مراسم به یاد ماندنی، به کلیه دانشگاهیان حاضر در مراسم هدایایی معنوی به رسم یادبود تقدیم شد.

ارسال نظر