اعزام هوایی به عتبات از ۲۲ بهمن

۱۳۸۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۹:۰۵

بدلیل برگزاری انتخابات داخلی در عراق احتمال بسته شدن چند روزه مرزها وجود دارد بنابراین زمان آغاز اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات به 22 بهمن ماه تغییر یافت.
به گزارش لبیک به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج ، معاون عتبات عالیات سوریه و عراق سازمان حج گفت: طبق قرار داد منعقد شده قرار بود اعزام هوایی زائران از 10 بهمن ماه آغاز شود اما به دلیل برگزاری انتخابات داخلی در عراق و بسته شدن چند روزه مرزها نمی توان در این زمان اعزامی انجام داد به همین علت زمان اعزام زائران تغییر کرد.
چهارشنبه گذشته توافقات اولیه برای اعزام هوایی زائران 6 پرواز در روز و 28 پرواز در هفته از ایران به بغداد و نجف و برعکس با تعدادی از شرکتهای هواپیمایی منعقد شده است و مذاکره با دیگر شرکتهای هواپیمایی همچنان ادامه دارد.
به گفته حسین اکبری با موکول شدن زمان اعزام زائران به 22 بهمن ماه دیگر نگرانی از بابت تعطیلی پروازها بدلیل بسته شدن مرز وجود نخواهد داشت و اعزام هوایی اولین گروه زائران به عتبات از 22 بهمن آغاز می شود.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اعزام روزانه 3 هزار زائر به عراق خبر داد و گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته ثبت نام برای اعزام هوایی زائران آغاز شد و بدلیل تقاضای زیاد در همان روز اول ظرفیتها تکمیل شد .در برخی از استانها ثبت نام به پایان رسیده و تعداد کمی از استانها نیز هنوز برای ثبت نام اعلام نکرده اند که بزودی این امر صورت می گیرد.
هزینه سفر هوایی به عتبات عالیات از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت حدود 500 هزار تومان و هزینه سفر زمینی نیز 280 هزار تومان اعلام شده است .
اکبری در رابطه با قیمت اعزام هوایی به عتبات عالیات خاطر نشان کرد: در اعزام هوایی یک شب به مدت اقامت زائران اضافه شده است البته سعی داریم برای کمک به مردم قیمت سفر را کاهش دهیم.
معاون عتبات عالیات سازمان حج با اشاره به اینکه زائرانی که در تاریخ 22 بهمن تا 8 اسفندماه از طریق هوایی به عتبات اعزام می شوند افرادی هستند که در مرحله قبل برای سفر زمینی ثبت نام کرده اما هم اکنون درخواست اعزام هوایی را دارند تاکید کرد: پس از پایان یافتن اعزام این افراد زائرانی که روز دوم بهمن ماه برای سفر هوایی ثبت نام کرده اند اعزام خواهند شد.
پایان پیام. اجاقی