نجف اشرف در سوگ ام ابیها(س)، میزبان فوج عظیم شیعیان از سراسر دنیاست

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ۱۱:۴۱:۳۷

حرم مطهر امام علی(ع) در شهر نجف اشرف در سالروز شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) میزبان فوج عظیمی از زائرینی است که از داخل و خارج عراق برای زیارت به این مکان مقدس می آیند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،حرممطهرامام علی(ع) در شهر نجف اشرف در سالروز شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) میزبان فوج عظیمی از زائرینی است که از داخل و خارج عراق برای زیارت به این مکان مقدس می آیند. راه اندازی موکب ها و دسته های عزاداری شهر نجف، بارگاه مطهر را عاشورائی نموده و حال و هوای خاصی در این مکان مقدس ایجاد نموده است. اقشار مختلف مردم و شیعیان علی ابن ابیطالب(ع) در این روز که به نوعی عاشورای ایام فاطمیه قلمداد می شود جهت ادای احترام و عرض تسلیت محضر مولا و امامشان شرفیاب شدند.

زائرانی که در روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا (س) و عاشورای فاطمیه توفیق حضور در بارگاه باصفای مولای متقیان را داشتند، در عزای شهادت مادر حسنین و سادات دلی خالی نمودند و اشک ماتم از چشمان خود جاری ساختند . از نجف اشرف به مدینه و بقیع سلام گفتند و پای دلشان را با مولای متقیان رهسپار بقیع ساختند.

در نگاه خیره بسیاری از چشمان عزادار فهمیده می شود که گویا به‌دنبال مرقد و حرم و ضریحی هستند که بتوانند دل‌های شکسته خود و حاجاتشان را به شبکه‌های ضریحش گره زنند. اما گویا نشانی از آن حرم نمی‌یابند.

دیگر آن خنده زیبا به لب مولا نیست

همه هستند ولی هیچ کسی زهرا نیست

قطره اشک علی تا به ته چاه رسید

چاه فهمید کسی همچو علی تنها نیست

گفتنی است؛همزمان با ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س)، تعداد شش کاروان از زائران دانشگاهی اعزام شده از استانهای تهران، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی و گیلان وارد شهر مقدس نجف شدند تا علیرغم خروج پنج کاروان در اولین ساعات صبح ،تعداد کاروانهای دانشگاهی در شهر نجف اشرف به ده کاروان افزایش یابد.