مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف :
آرزوهایمان را در نجف به درخواست های دنیوی و مادی محدود نکنیم

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ ۱۴:۱۶:۱۲

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در جمع زائرین دانشگاهی:در نجف، همه آرزوی ما محدود به درخواستهای دنیوی و مادی نباشد. در غیر اینصورت قطعا متضرر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،جلسات سخنرانی مذهبیو مدیحه سرائی هر شب پس از نماز مغرب و عشا با حضور زائرین و مجاورین حرم امام علی(ع) در مسجد عمران ابن شاهین واقع در ضلع شمالی صحن این بارگاه مقدس و مجاورت درب ورودی شیخ طوسی برگزار می شود.

زائران گرانقدر دانشگاهی حاضر در این وادی مقدس همه روزه با حرکت نمادین و با حضور حداکثری در این جلسات معرفتی شرکت می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در این جلسه بیان نمود: سعادت و لطف بزرگی شامل حال برادران معظم و خواهران مکرمه شده است که به میهمانی حرم امیرالمؤمنین (ع) دعوت شده اند. انشاءالله که به حق این ایام ارزشمند که عمری آرزوی تشرف به نجف اشرف را داشته ایم ،مولای ما در عالم محشر و عالم بهشت نیز ما را میهمان خودشان قرار خواهد داد. ما که عمری را در این دنیای فانی ذکر لسانمان"یا علی" بوده است، در ملاقاتمان با امام خود تاکید می نماییم که ما شیعه شما بوده و در دنیای قیامت هم بدنبال شفیع خود حضرت علی(ع) خواهیم بود. چون امیدواریم پرونده اعمالمان با دستان مبارک مولی الموحدین تقدیم حسابرس آخرت خواهد شد. شیعیان امیدوارند که لحظه مرگ امیرالمومنین(ع) در بالای سرشان حی و حاضر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در ادامه سخنانش بیان نمود: قطعا ما راه را اشتباه نیامده و امام خود را شناخته ایم. با امید آمده و محتاج عنایتیم. فلذا سعی کنیم که همه آرزوی ما محدود به درخواستهای دنیوی و مادی نباشد. در غیر اینصورت قطعا متضرر خواهیم بود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در باب امام شناسی تشریح نمود: بابت هر قدمی که در زیارت حرم امیرمؤمنان(ع) بر می داریم ثواب یک حج و یک عمره مقبول برای ما درج می شود و این توفیقی است که حضور در صحن مطهر و بارگاه امام می تواند در زندگی ما نقش داشته باشد. با توجه به اینکه علی(ع) قرآن ناطق است ، لذا اگر بخواهیم با علی (ع) باشیم بایستی با قرآن باشیم و رعایت مسائل دینی و پرهیز از گناه و ارتکاب به ظلم در اولویت اعمال ما قرار گیرد.

زائران علوی در پایان سخنان ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی ، با توسل به طفل شش ماهه امام حسین(ع) و واسطه کردن ایشان با مدیحه سرائی مداح اهل بیت (علیهم السلام) طلب مغفرت و دعای خیر نمود.

کاش در کرب و بلا حرمله و تیر نبود

یا در آغوش حسین(ع) اصغر بی شیر نبود

گفتنی است؛ همه روزه بعد از پایان این جلسه معنوی، زائران دانشگاهی که آخرین شب حضورشان در نجف اشرف می باشد، درصحن باصفای علوی گرد هم آمده و با بهره مندی از برنامه فرهنگی" ستارگان حرم" به ذکر زیارت وداع می پردازند.