همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س)،پنج کاروان دانشجویی وارد نجف اشرف شدند

۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۶:۱۵:۱۸

صحن مطهر و باصفای علوی در ایامی که مقارن با شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا (س) قرار گرفته است مملو از محبانی است که برای عرض تسلیت و تعزیت به محضر مولی الموحدین علی (ع) شرفیاب می شوند.

ورود فوج عظیم شیفتگان و دلدادگان مولا علی ابن ابیطالب حضرت علی (ع) در ایام حزن و اندوه و ماتم فاطمیه به محضر امام مهربانی ها هر روز بیشتر و بیشتر می گردد. صحن مطهر و باصفای علوی در ایامی که مقارن با شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا (س) قرار گرفته است مملو از محبانی است که برای عرض تسلیت و تعزیت به محضر مولی الموحدین علی (ع) شرفیاب می شوند.

در ادامه اعزام کاروانهای دانشگاهی به عتبات عالیات، همزمان پنج کاروان از دانشگاهیان استانهای خراسان رضوی ، اصفهان ،قزوین، مرکزی و تهران وارد شهر مقدس نجف اشرف شدند. تشرف و ورود کاروان های دانشگاهی از سه استان قزوین، مرکزی و تهران از مرز هوایی بوده و محبان مولای شیعیان که از استان اصفهان توفیق تشرف به صحن و سرای حضرت را یافته اند از مرز شلمچه و متبرک به خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می باشد.

زائران دانشگاهی کاروان استان خراسان رضوی نیز که برات زیارت عتبات عالیات را از ثامن الحجج(ع) دریافت کرده اند ،در ابتدا دل در گرو حسین(ع) داده و پس از زیارت کاظمین ،سامرا و کربلای حسین(ع) به سرزمین وادی السلام و نجف اشرف وارد شده اند تا در چنین ایامی که موکبها، هیئت ها و تکایا مهیای عزاداری شهادت فاطمه صدیقه (س) هستند به محضر مولی الموحدین(ع) عرض تسلیت و ارادت نمایند.

گفتنی است که این گروه از زائران حرم علوی و شیفتگان علی (ع) در دو گروه مجزا به اجرای مراسم سلام اول و زیارت دسته جمعی با بهره مندی از نوای گرم مداح اهل بیت (ع) پرداختند و با زیارت صحن و بارگاه امام عظیم الشان خود دلشان را با صفای ایوان طلای نجف صیقل دادند.

برنامه های فرهنگی و زیارتی دیگری که برای زائران دانشگاهی و عاشقان ولایت، در شهر نجف اشرف پیش بینی شده شامل زیارت دوره اطراف حرم ،زیارت مزار صافی صفا یمانی، مرحوم علامه امینی(ره) و بیت امام خمینی (ره) می باشد. همچنین زیارت دوره کاروانی از جمله زیارت وادی السلام، مساجد کوفه، حنانه، سهله و مزار کمیل ابن زیاد نخعی، میثم تمار، مسلم ابن عقیل، هانی ابن عروه و مختار سقفی هم از سایر برنامه ها می باشد.

کاروانهای اعزامی دانشگاهی در پایان سفر سه روزه خویش به نجف اشرف و در آخرین ساعات تشرفشان به صحن مطهر علوی ، با زیارت وداع دسته جمعی و بهره مندی از برنامه فرهنگی ستارگان حرم برگ زرین دیگری در دفتر خاطرات سفر پرفضیلت و معنوی خودشان ثبت خواهند نمود. با این برنامه فرهنگی پرمحتوا زائران علوی با قلبی آکنده از معرفت و شناخت محضر مولای خویش را ترک گفته و رهسپار می گردند.

دلا بیا به سرای علی سری بزنیم

به خانه ای که درش سوخته دری بزنیم

خبر رسیده که این روزها علی تنهاست

به خانه بی فاطمه بیا سری بزنیم

ارسال نظر