گزارش تصویری/مراسم بدرقه کاروانهای دانشگاهی در کربلا

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۲:۰۸:۲۸

وداع همیشه سخت است و به یادماندنی، مخصوصا وداع با کربلا!وقتی به لحظات و ساعات پایانی سفر نزدیک می‌شویم با اندوه و حسرت با خود می گوییم گویی همین چند لحظه پیش بود که قدم در این سرزمین گذاشتیم.

وداع همیشه سخت است و به یادماندنی، مخصوصا وداع با کربلا!وقتی به لحظات و ساعات پایانی سفر نزدیک می‌شویم با اندوه و حسرت با خود می گوییم گویی همین چند لحظه پیش بود که قدم در این سرزمین گذاشتیم و برای اولین سلام به محضر سیدالشهدا(ع) آماده شدیم.مقابل باب قبله امام حسین (ع)عرض ادب کردیم، دست بر سینه گذاشتیم و عرضه داشتیم سلام حضرت آقا! سلام حضرت عشق!... صد حیف که عمر سفر کوتاه است!

لحظه های سفر را که مرور می‌کنیم از کوچه پس کوچه‌های مسیر حرم ،بین الحرمین ،حرم ارباب و حرم قمر بنی هاشم(ع) تا خیمه گاه .... با حسرت و آه می گوییم ای کاش این سفر پایانی نداشت!

حالا دیگر زایرین دانشجو چمدانهای خود را بسته اند و در سالن انتظار هتل جمع شده اند.مدیر ثابت هتل از پایان سفر کربلا می گوید و برای همه دانشجویان زیارت مجدد قبر شش گوشه و قبولی زیارتشان را آرزو می کند و از زیر قرآن ردشان می کند. این پایان عشق و دلدادگی سه روزه زائرین در کربلاست ...

شب گذشته کاروان دانشگاهیان از استان‌های تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی پس از سه روز میهمانی اباعبدالله(ع)، با کربلای معلی وداع کردند. دانشگاهیان در ساعات پایانی آخرین شب حضور خود در کربلا در مراسم پیمان نامه خوانی و روضه وداع سیدالشهدا(ع) شرکت کردند، عکس یادگاری کاروانی گرفتند و صبح امروز با بدرقه عوامل ستاد عتبات دانشگاهیان، کربلا را به قصد زیارت مضجع شریف مولی الکونین امام مهربانیها در نجف اشرف و حرمین مقدس در کاظمین و سامرا ،ترک کردند.

در ادامه تصاویری از مراسم وداع و بدرقه کاروان های دانشگاهی را می بینید.