زائران دانشجو مزار علامه امینی؛ صاحب کتاب شریف الغدیر را زیارت کردند

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۲:۰۱:۲۳

هر روز صبح گروه های مختلف از کاروانهای دانشگاهی پس از زیارت مرقد و مزار صافی صفای یمانی، مزار مرحوم علامه امینی را هم زیارت می نمایند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،بر اساس برنامه های پیش بینی شده، هر روز صبح گروه های مختلف از کاروانهای دانشگاهی پس از زیارت مرقد و مزار صافی صفای یمانی، مزار مرحوم علامه امینی را هم زیارت می نمایند و با شخصیت و ویژگی های برجسته این عالم ربانی آشنا می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی، راوی بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین عتبات دانشگاهی در منزل و مزار علامه امینی (ره) گفت: علامه امینی با وجود محدودیت های متعدد مادی از هیچ تلاشی برای گردآوری اثر شریف الغدیر فروگذار نکرد. با توجه به اینکه در سن 32 سالگی به درجه اجتهاد نائل گردیده بود ،برای چاپ رساله توضیح المسائل درخواستهایی از وی مطرح شد. علامه با مجاهدت علمی و تلاش هایش در حوزه الغدیر اسباب برکات در زندگی ما شیعیان را فراهم نمود.

الغدیر، کتابی است که پنجاه سال از تالیف آن گذشته و تا به امروز هیچ یک از علما حتی از اهل سنت نتوانسته اند نقدی در خصوص صفحه ای از الغدیر بنویسند. مرحوم علامه امینی چهل سال تمام از عمر با عزت و مبارک خود را وقف تالیف این کتاب نمود.

در سال 1317 هجری قمری یک عالم وهابی کتابی با این مضمون نوشت که شیعیان نه تنها اعتقادات مدونی ندارند ، بلکه حتی کتابی برای آنها نیز نوشته نشده و در راه عقیده خود شهیدی نداده اند. با توجه به اینکه حوزه علمیه قم در زمان انتشار این کتاب با چالش هایی چون کشف حجاب روبرو بوده است ،مرحوم آیت اله سید ابوالحسن اصفهانی از حوزه نجف فرمود، در پاسخ به آن اظهارات بایستی از طریق چاپ و نشر کتاب مقابله نمود. به همین علت مرحوم علامه امینی در سن 35 سالگی تالیفاتی را به رشته تحریر درآورد که در آن کتاب راجع به شهدای شیعه و مراجعی که به شهادت رسیده اند مطالبی مطرح ساخت. با توجه به استقبال از این اثر ماندگار، انگیزه و زمرمه تدوین کتاب الغدیر هم شکل گرفت. لذا با تلاش شبانه روزی و مطالعه حداقل 17 ساعت طی روز نهایتا پس از زحمت 40 ساله کتاب الغدیر بطور رسمی متولد می شود. کتاب الغدیر زائیده مطالعه بیش از ده هزار عنوان کتاب که شامل چندین هزار جلد می شود است.

حجت الاسلام والمسلمین قائمی در تشریح مباحث بیان نمود که در کتاب الغدیر راجع به جریان غدیر خم از منابع اهل سنت بسیار استفاده شده است. مرحوم علامه امینی (ره) برای جمع آوری مطالب خود با توسل به امیر المومنین(ع) از وجود نام مبارکشان بهره مند می شد که نمونه ای از آنها چگونگی بدست آوردن کتاب های درالسنطین و صراط المستقیم قابل توجه می باشد.

از قول آیت اله بحرالعلوم از نوادگان آقای سید مهدی بحرالعلوم مطرح شده است که ایشان زمانی که بعد از دفن پیکر مطهر علامه امینی بر می گشته اند، با خود می اندیشیده که چگونه امیر المومنین (ع) از علامه امینی استقبال خواهد کرد. در عالم رویا می بیند که امیرالمومنین (ع) از حوض کوثر با دستان مبارک خودشان به علامه آب داده و سپس آب بر صورت ایشان می ریرند و می فرمایند اللهم بیض وجهه.

ویژگی قابل توجه مرحوم علامه امینی (ره) این است که وی مقید به خواندن هر جز قرآن طی روز، قرائت زیارت امین الله و جامعه کبیره در حرم مطهر و زیارت امام حسین (ع) با رعایت آداب مربوطه بوده است، به نوعی کهحضرت را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتارخویش می دیده اند. ((أشهد أنك تسمع كلامي وترون مقامي و ترد سلامی )).

ارسال نظر