وضعیت هوای کربلا/زائرین پوشش مناسب برای این فصل به همراه داشته باشند

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۰۹:۰۱:۴۵

با توجه به شرایط آب و هوایی عراق، زائرانی که این روزها به کربلای معلی مشرف می شوند،پوشش مناسبی برای این نوع آب و هوا در سفر خود انتخاب کنند.

 به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،این روزها کربلای معلی مانند سایر ایام سال، میزبان شیفتگان و دلدادگان شیعیان و محبان اهل بیت(ع) است که برای زیارت و عرض ارادت به ساحت سید الشهدا(ع) به این شهر مقدس مشرف می‌شوند.

17 روز از آغاز اعزام کاروان های دانشگاهیان در دوره بیستم عتبات می گذرد، در همین رابطه لازم می دانیم اطلاعاتی در مورد هوای شهر کربلا در اختیار دانشگاهیان ایرانی که در این ایام به کربلای معلی مشرف می شوند قرار دهیم.

در این روزها شرایط آب و هوای کربلا مطلوب و مناسب به نظر می رسد، میانگین دمای هوای کربلا 14 درجه سانتیگراد می باشد که حداکثر دمای آن 19 درجه و حداقل دمای آن 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. با توجه به این شرایط، زائرانی که این روزها به کربلای معلی مشرف می شوند،پوشش مناسبی برای این نوع آب و هوا در سفر خود انتخاب کنند.

اکثر زائرین برای بهره مندی از ثواب نماز جماعت حرم، قبل از اذان صبح قصد عزیمت به حرمین شریفین را دارند که در آن ساعات با کاهش محسوس درجه دما و بارش باران مواجه هستیم، لازم است که زایرین حتما لباس گرم به همراه داشته باشند.

از دیگر نکاتی که همواره مورد توجه زائرین می باشد اختلاف ساعت بین کشور ایران و عراق است.این اختلاف ساعت در این ایام حدود ۳۰ دقیقه می باشد و زائرین می‌توانند برنامه های خود را با این ساعت هماهنگ کنند.

ارادتمندان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع)این روزها نیز از اقصا نقاط کشور اسلامی مان و سایر کشورها وارد شهر کربلا می شوند و همچون گذشته با حضور زوار برعظمت و شکوه خاندان نبوت افزوده می گردد، اما با توجه به اینکه در ایام مناسبتی همچون عاشورا ،اربعین حسینی و عرفه قرار نداریم، زائرین از بابت شلوغی و ازدحام جمعیت در خیابان های منتهی به حرم و حضور در حرم ها مشکلی نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند وارد حرم شوند و اعمال و زیارات خود را به جای آورند.


ارسال نظر