رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جمع زائرین دانشگاهی:
دانشگاه امروز جریان ساز مذهب است/تاکید بر استفاده از فرصت زیارت عتبات

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۵۳:۴۲

حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جمع زائرین دانشگاهی تهران گفت:دانشگاه،امروز جریان ساز مذهب است و فعالیت های مذهبی اگر بخواهد همه گیر شود باید از دانشگاه آغاز شود و این حرکت شتاب گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان تهران روز گذشته با حضور پرشور زائرین دانشگاهی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در جمع زائرین بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت:خدا را شاکرم توفیق پیدا کردم در ایام متعلق به شهادت ام الائمه، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و در ایام دهه فجر انقلاب حسینی اسلامی در جمع زائران اباعبدالله الحسین( ع) و کسانی که در مسیر زیارت قرار گرفتند توفیق حضور پیدا کنم و عرض ادبی محضرشان داشته باشم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت:خداوند این توفیق را برای شما فراهم کرده است که الان از ثبت نام کننده ها هستید. در جمع شما ممکن است کسانی باشند که اولین تشرفشان باشد که آنها زائران ویژه محسوب می شوند. الحمد لله به برکت خون شهیدان، امام (ره) و فداکاران این مسیر، خیلی از ما توفیق تشرف را داشتیم اما این توفیق هیچ وقت مانع از این نیست که انسان کسب فیض بیشتری نداشته باشد.

وی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه به معنویات و تعمیق آن در انسان های مومن است. امروز با افتخار دانشگاه ها از نظر تعداد و جمعیت، نمازهای جماعت باشکوهی دارند و همین نخبگان و جوانان فرهیخته و اساتید هستند که صف های نمازگزاران را تشکیل می دهند.دانشگاه، امروز جریان ساز مذهب است و فعالیت های مذهبی اگر بخواهد همه گیر شود باید از دانشگاه آغاز شود و این حرکت شتاب گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ضمن اشاره به اعتکاف های دانشجویی گفت:اعتکاف ابتدا به صورت محدود توسط طلبه ها در مسجد امام حسن عسگری (ع) در قم برگزار می شد.اعتکاف در دانشگاه ها، ابتدا از دانشگاه تهران آغاز شد و تبدیل شد به جریانی که امروزه ده ها هزار مسجد در کشور با اعتکاف انس می گیرند. دانشگاه اعتکاف را عمومی کرد، دانشگاه جریان ساز حرکت های ارزشمند مذهبی است و این نشان می دهد آنچه برکت انقلاب و خون شهیدان بود را نباید در بعضی آرمان های دیگر جستجو کرد.

هرچند با آنچه باید اتفاق بیفتد فاصله داریم هنوز تا رسیدن به دانشگاه اسلامی، جامعه اسلامی و دولت اسلامی فاصله فراوانی داریم اما همین مقدار حرکت ها نیز به برکت انقلاب بوده است. بنا بود دانشگاه ها محیط ترویج و انتشار سکولاریسم ،بی دینی و جدایی جریان دینی از جریان عمومی کشور باشد.در خاطرات اسدا.. علم، نخست وزیر شاه آمده است که می نویسد:" امروز با علیحضرت جلسه داشتم و اظهار نگرانی و تعجب کرد از اینکه دختران چادری و روسری به سر در دانشگاه ها زیاد شدند" و این را به عنوان آسیب دانشگاه تلقی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص زیارت گفت: زیارت جامعه ائمه المومنین به غیر از زیارت جامعه کبیره در اواخر مفاتیح و از زیارت های با ارزش است و در این دعا آمده است:" من شهادت می دهم با شما در جنگ و مبارزه با ناکسان، قاسطان و مارقان هم رزم شدم" و در ادامه به امام می گوئیم:" درست است که جسم من از همراهی شما محروم بود، اما با توجه به شما، با غصه خوردن در مصائب شما و با اظهار ارادت به شما من هم رزم شما در این مسیر بودم."

وی در خصوص اثرات زیارت گفت: شمع وجود همه ما استعداد روشن شدن دارد لازم است این جان ها را در معرض شعله های دائما فروزان که همان اهل بیت (ع) هستند قرار دهیم .وقتی این شمع وجود در کنار آن شعله ها قرار بگیرد، گرما و روشنایی در وجود انسان هم نمایان می شود.

وی ادامه داد:در آستان کسانی می روید که خداوند، عالم را به برکت بندگی شان، عبودیت شان و به برکت مقامی که به واسطه بندگی خدا پیدا کرده اند خلق کرده است. به آن آستان ها وارد می شوید، زیر قبه امام حسین (ع) قرار بگیرید که"من الاجابه تحت قبته" جایی که درهای آسمان برای استجابت دعا باز است. قرار است در مسیر امیرالمومنین(ع) و زیارت ایشان باشید، به پابوس کاظمین و عسکریین (علیهم السلام) مشرف می شوید و چه لطفی خداوند به همه شما داده است و خوش بحال کسانی که به شما در این مسیر خدمت کردند .

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خصوص لزوم آمادگی های قبل از سفر گفت:خودتان را آماده رسیدن به آن مقام ها کنید. مطالعه ای داشته باشید، آداب زیارت را در مفاتیح و بسته فرهنگی که ستاد به شما داده بخوانید.اگر با آداب آشنا شوید، از زیارت بهره بیشتری خواهید داشت، هرچند هر کسی در آن مسیر باشد بهره مند است.لحظه لحظه این سفر را قدر بدانید. حتی دعاهایتان را بنویسید، برای خودتان و نسل تان، جامعه و کشورمان، مسلمانان و مظلومان عالم و برای ظهور فرزند اباعبدالله الحسین (ع)؛حضرت قائم(عج) و اینکه همه ما از سربازان و خادمان مخلص حضرت باشیم، همه این دعاها را داشته باشید. خداوند به شما توفیق جلب برکات عالی را در این سفر بدهد.