همزمان با ایام فاطمیه ؛
هفت کاروان دانشجویی با پای دل وارد شهر نجف اشرف شدند

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۱:۲۶:۱۴

 هفت گروه از کاروان های دانشگاهی اعزامی از استان های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، یزد، فارس و مازندران با پای دل وارد شهر نجف اشرف و سرزمین وادی السلام شدند تا خود را در ایام عزای بزرگ فاطمی به محضر حضرت علی (ع) برسانند.

وصف این روزهای نجف در قالب حرف و کلمات نمی گنجد . حضور زائران علوی از اقصی نقاط جهان تشیع موج می زند. حال و هوای خیل عظیم زائران ایرانی و در بین آنان دانشگاهیان مشهود است.زائرانی که با ذوق دیدار حرم برای عرض ارادت و سلام اول محضر مولا مشرف می شوند ، با نگاه بر خیل جمعیت وسیاهپوشی در و دیوارهای صحن مطهر که منقش به نام مبارک دخت نبی و ام ابیها فاطمه زهرا (س) می باشد بی اختیار اشک انسان جاری می گردد.

چه زیباست زیارتی که مولا تو را برای تسلی خاطر و شرکت در عزای فاطمه(س) به نجف دعوت کرده باشد. مشتاقان حرم علوی احساس می کنند وارد قطعه ای از بهشت شده اند. اینجا سرزمین وادی السلام است. جایی است که امیرالمومنین(ع) حاضر بوده و محلی است که قطعا به استجابت دعا نزدیکتر است.

بغض در گلوی عاشقانش با سلام اول می پیچد. همه زائران مولا در زیارت اول که ملاقاتشان با امام خود رقم می خورد پیمان می بندند تا مایه افتخار و عزت امامشان باشند چون می دانند که مولا حی و حاضر است و حجت خدا همیشه زنده است .

آمده اند بگویند که اگر ما در غدیر خم نبودیم و هر چند که امروز غدیر گذشته است می خواهیم با شما پیمان ببندیم تا از دست رحمت و شفاعت شما محروم نگشته و سعادتمندی دنیا و آخرت نصیب ما گردد.

طی دو روز گذشته هفت گروه از کاروان های دانشگاهی اعزامی از استان های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، یزد، فارس و مازندرانبا پای دل وارد شهر نجف اشرف و سرزمین وادی السلام شدندتا خود را در ایام عزای بزرگ فاطمی به محضر حضرت علی (ع) برسانند. اینجا رودخانه بزرگ بشریتِ و نجف مقدس اشرف است. در این رودخانه محبت تعریفی برای ثروت ،جایگاه شخصی، سن و سال ،رنگ پوست ، شناسنامه و ... وجود نداشته و معنایی ندارد. چرا که همه در یک سطحند و یک هدف خاص را دنبال می کنند و کسی راه دیگری را نمی شناسد؛ بجز طریق امیر المومنین(ع).

گفتنی است که کاروان های زیارتی عتبات عالیات دانشگاهیان در مدت سه روز اقامت و حضور خود در شهرنجف اشرف، زیارت دوره اطراف حرم شامل زیارت مرقد صافی صفا یمانی ، مزار علامه امینی (ره) ، بازدید از بیت امام خمینی(ره) را در برنامه خویش داشته و علاوه بر آن زیارت دوره مسجد کوفه ،مسجد حنانه، مرقد کمیل ابن زیاد نخعی،مسجد سهله و وادی السلام را داشته و در پایان با زیارت وداع دسته جمعی در برنامه فرهنگی ستارگان حرم شرکت خواهند نمود.