آسیب شناسی دوره نوزدهم و برنامه ریزی دوره بیستم عتبات دانشگاهیان در مشهد مقدس برگزار شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۸:۱۳:۱۱

نشست هماهنگی و برنامه ریزی بیستمین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان،۲۷ دی ماه با حضور رئیس ستاد، مسئولین و کارشناسان عمره و عتبات دانشگاهیان سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک؛ نشست هماهنگی و برنامه ریزی بیستمین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان، پنج شنبه 27 دی ماه با حضورحجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد، مسئولین و کارشناسان عمره و عتبات دانشگاهیان سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار گردید.

این مراسم با ذکر صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آغاز شد و سپس گزارش تصویری از عملکرد ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در سال 96 پخش شد.

در ابتدای این جلسه،حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن خوشامدگویی به مسئولین و کارشناسان عتبات دانشگاهیان استان های کشور در خصوص نتایج دوره قبل مواردی را مطرح کرده و برنامه های کلان بیستمین دوره از اعزام عتبات دانشگاهیان را بیان کرد.

وی بعد از ارائه گزارشی از نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان، سرفصل برنامه های بیستمین دوره را بیان کرد و گفت:ثبت‌نام از متقاضیان تشرف به عتبات دانشگاهیان از 6 آذرماه در سایت لبیک آغاز و تا 18 آذر ماه ادامه داشت و در این مدت بیش از 52 هزار نفر از دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات در سایت لبیک ثبت‌نام کردند.

فقیهی گفت:باید با برنامه ریزی های منظم، بهترین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات را در دوره بیستم داشته باشیم و بتوانیم با برنامه های فرهنگی مناسب ، کمیت و کیفیت اعزام های دانشگاهی را ارتقا دهیم،البته ما بنا نداریم کیفیت را فدای کمیت کنیم.

وی ادامه داد:این جلسه با سه هدف کلی آسیب شناسی دوره نوزدهم، مشکلات و عیوب احتمالی عتبات دانشگاهیان در بخش اجرایی و فرهنگی، بررسی راهکارهای ارتقا و پیشرفت همه جانبه، همفکری، ایجاد تعامل و همگرایی در بخش های مختلف برگزار شده است .

سپس مسئولین و کارشناسان عمره و عتبات دانشگاهیان در استان ها ضمن بیان موارد خود بر لزوم توجه به بازه های زمانی مناسب اعزام دانشجویان،صدور مجوز خروج از کشور دانشگاهیان، پیگیری وام، برنامه های مختلف فرهنگی، جلسات قبل و بعد از سفر و .... تاکید نمودند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین صالحی؛ معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به ایراد سخن پرداخت.

بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر؛ جلسه در نوبت دوم ادامه پیدا کرد.

محمد زارع؛معاون اجرایی و اعزام ستاد گفت: ما سعی کردیم بهترین هتل ها و مکان ها را برای کاروان های دانشگاهی در نظر بگیریم و باید توجه داشته باشیم که به دلیل شرایط موجود عراق، سطح هتل ها مناسب است و ما تلاش می کنیم بهترین امکانات را در اختیار کاروان های دانشگاهی قرار دهیم.

زارع همچنین در مورد زمان بندی اعزام،هتل های متمرکز،بازه های زمانی و مناسبتی،وام،مجوز خروج از کشور ،توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه،مهندس باقرزاده؛در خصوص نرم افزار اندرویدی جدید لبیک توضیحاتی ارائه داد.سپس،حجت الاسلام والمسلمین خادمی؛ رئیس مرکز فرهنگی اردوهای دانشگاهیان، درباره اعزام دانشجویان به مشهد مقدس به ایراد سخن پرداخت.

رضا همدانی؛مشاور رئیس و نماینده ستاد در عراق نیز گفت: من در مشاهداتم جوانان زیادی را دیده‌ام که تغییر پیدا کرده‌اند. اماکن خودشان تأثیرگذار و کاری که ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان کرده، بسیار اثربخش بوده است.آسیب شناسی و رفع مشکلات اعزام، نتیجه این جلسات و تیزبینی شماست.

وی افزود:اختصاص هتل های مناسب برای سفرهای زمینی و هوایی،زمان بندی اعزام ها و برنامه ریزی مناسبت های مذهبی و برنامه های فرهنگی در عتبات از برنامه های این دوره است.

در ادامه نمایندگان ستاد گزارشی در خصوص اقدامات اجرایی، برنامه های فرهنگی و همچنین پیگیری های ویژه کاروانی صورت گرفته در نجف اشرف و کربلای معلی ارائه دادند.

در ادامه تصاویری از این نشست را می بینید:

ارسال نظر