مسئول بعثه رهبری در عراق:
امام حسین(ع) مشتاق هدایت و تکامل بشریت است

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۰۹:۲۷:۱۸

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی  با بیان اینکه امام حسین(ع)، مشتاق هدایت و تکامل ما و ما محتاج آن حضرتیم گفت: هرکس به زیارت امام حسین(ع) نرود به خود و پیامبر(ص) جفا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه امام حسین(ع) مشتاق هدایت و تکامل ما و ما محتاج به آن حضرتیم، گفت: هرکس به زیارت امام حسین(ع) نرود به خود و پیامبر(ص) جفا کرده است و در قیامت از شفاعت و همسایگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) محروم می شود.

‏مسئول‌ بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به حدیثی به نقل از ابن ابی یعفور از امام صادق(ع) در مورد اهمیت زیارت امام حسین(ع)، فاصله حج و زیارت امام حسین(ع) را از میقات تا حرم دانست و زیارت امام حسین(ع) روح حج مقبول است.

‏وی حج را یک دستور الهی و نص قرآن خواند و اظهار داشت: حج بدون معرفت امام، مقبول نیست هرچند صحیح باشد و فراغ ذمه حاصل گردد.

‏حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با استناد به حدیثی، ترک زیارت امام حسین(ع) را جفای به پیامبر(ص) دانست و افزود: هرکس به پیامبر خدا جفا کند به خودش جفا کرده و از همسایگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در قیامت محروم شده است.

‏وی گفت: در طول تاریخ حکام‌ جور مانند متوکل خلیفه عباسی اذیت و آزار فراوانی به زوار امام حسین(ع) می رساندند، ولی نتوانستند که این نور الهی را خاموش کنند و این نور آسمانی روز به روز افزایش یافته و فراگیرشده است و شکوه و گستردگی مراسم اربعین بهترین شاهد این ادعاست.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق اظهار داشت: امام حسین(ع) مشتاق هدایت و کمال ماست و ما محتاج امام حسینیم وقتی به زیارت می رویم میهمان آن حضرت می شویم وقتی حرم‌ دل ما پاک می شود و می شکند و اشک غبطه بر گونه ما جاری می شود آن حضرت در ضیافتخانه دل ما حضور پیدا می کند و میهمان دل ما می شود و راز ونیاز واقعی صورت می گیرد.

ارسال نظر