اردوی فرهنگی پس از سفر دانشجویان زائر عتبات استان البرز در شهر مقدس قم برگزار گردید

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۳:۲۳:۳۳

اردوی فرهنگی پس از سفر دانشجویان زائر عتبات استان البرز در شهر مقدس قم برگزار گردید.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک ، اردوی فرهنگی پس از سفر دانشجویان زائر عتبات استان البرز در شهر مقدس قم برگزار گردید.در این اردو دو کاروان از کاروانهای اعزامی عتبات از استان البرز به مدیریت آقایان میرعلی و محتشمی صبح روز پنج شنبه در مورخ 97/9/15 در شهر مقدس قم حضور به هم رساندند.

زائرین این دو کاروان پس از صرف صبحانه و استراحت در برنامه قم شناسی که توسط حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی برگزار می شود و در آن به معرفی تاریخچه شهر قم و اماکن زیارتی - تاریخی و اشخاص مدفون در قم می پردازند، شرکت کردند.

از دیگر برنامه های زائران، شرکت در نماز جماعت حضرت آیت الله جوادی آملی در موسسه اسراء بود.دانشجویان، نماز ظهر و عصر را به امامت ایشان اقامه کردند.سپس به زیارت امام زاده موسی مبرقع که از فرزندان بلافصل امام جواد (ع) می باشد، رفتند.

در ادامه ،زائرین دانشگاهی برای ادای احترام به ساحت شهدای قم، در گلزار شهدا حضور یافتند و از روایتگری حجت الاسلام والمسلمین نصری استفاده کردند و سپس برای شرکت در دعای معنوی و عرفانی کمیل به حرم مطهر دختر موسی بن جعفر (ع) مشرف شدند. از دیگر برنامه ها شرکت در دعای ندبه در مسجد مقدس جمکران بود که صبح روز جمعه در آن مکان مقدس به جا آوردند.

زائرین این دو کاروان،ظهر روزجمعه جهت وداع به حرم حضرت معصومه (س) مشرف شدند و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به محل اسکان برگشته و پس از صرف ناهار، به رسم یاد بود هدیه ای از طرف ستاد تقدیم ایشان گردید و سپس به شهر خود باز گشتند.

ارسال نظر