سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا:
زائران پنچ امر مهم را در سفر عتبات تمرین کنند

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۰۹:۲۱:۴۸

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با استناد به نهج البلاغه گفت: زائران عتبات عالیات پنج امرمهم را که امام علی (ع) به مردم‌ سفارش کردند، تمرین کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی؛ سخنران بعثه مقام معظم رهبری درکربلا در جمع زائران ایرانی با استناد به برخی تعابیر در نهج البلاغه از آنها خواست پنج امرمهم را که امام علی (ع) به آن سفارش فرمودند دراین سفر معنوی تمرین کنند.

وی افزود: امیر المومنین حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مردم را به پنج امر مهم سفارش فرمودند که عبارتند از :۱ -جز به خدا در زندگی امید نبندید،۲-جز از گناه خود از هیچ چیز نترسید۳-اگر چیزی نمی دانید، از اظهار بی اطلاعی خجالت نکشید و شرم نکنید۴-اگر چیزی را نمی دانید از یادگیری آن ابا نداشته باشید۵-بر شماست همواره صبر و بردباری پیشه کنید که صبر نسبت به ایمان مانند سر نسبت به بدن است.

وی سفر معنوی کربلا را فرصت خوبی برای بازنگری در افکار و رفتار زائران دانست و خودسازی و تحول در زندگی را بهترین ارمغان این سفر ذکر کرد و گفت: امام حسین (ع) و اصحابش بهترین الگو برای زندگی شرافتمندانه اند.