جمع آوری سیاهی های عزا از صحن مطهر عباسی با آغاز ماه ربیع الأول

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۰۹:۱۵:۳۵

با فرا رسیدن ماه ربیع الأول و پایان ایام عزاداری خاندان محمدی (علیه و علیهم الصلاة و السلام)، آستان مطهر عباسی، پرچم های سیاه در صحن و حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) را جمع آوری نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از سایت عتبه عباسیه،با فرا رسیدن ماه ربیع الأول و پایان ایام عزاداری خاندان محمدی (علیه و علیهم الصلاة و السلام)، آستان مطهر عباسی، پرچم های سیاه در صحن و حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) را جمع آوری نمود.

حرم مطهر عباسی که از ابتدای ماه محرم الحرام تا آخرین روز ماه صفر سیاه پوش شده بود، با جمع آوری این سیاهی، پایان موسم عزاداری حسینی كه طی آن خیل عظیم عزاداران از اقصی نقاط جهان رهسپار کربلا شده بودند را اعلام نموده است.

این مراسم با جایگزین نمودن پرچم قرمز بر بالای گنبد شریف حضرت عباس (علیه السلام) آغاز و با جمع آوری پارچه و بیرق های سیاه اطراف و گوشه های ضریح مطهر، ستون ها و دیوارهای داخلی صحن شریف و جایگزین نمودن رنگ های دیگر ادامه یافت.

لازم بذکر است؛ آستان مطهر عباسی هر ساله با شروع ماه محرم الحرام به مدت دو ماه به مناسبت بزرگداشت مصیبت عاشورا، ایام اربعین، شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، شهادت امام ‌سجاد (علیه السلام) و شهادت حضرت رسول الله (صلوات الله علیه و آله) کاملاً سیاه پوش شده و این مدت موسم اندوه، نامیده می گردد.

ارسال نظر