حجت الاسلام والمسلمین محمدیان:
در عبادت عدد مهم نیست؛معرفت مهم است

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ ۱۲:۳۹:۲۷

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان،در جمع زائرین دانشگاهی در کربلای معلی گفت: در عبادت عدد مهم نیست،معرفت مهم است.آخرت مال کسانی است که در دنیا دنبال برتری جویی نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همایش احلی من العسل با حضور دانشگاهیان استان های تهران، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری و فارس در بعثه مقام معظم رهبری درشهر کربلا برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق به حاضرین درجلسه خوشامد گفت و از حجت الاسلام والمسلمین محمدیان؛ رئیس شورای نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور دعوت کردند با زائرین دانشگاهی سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان طی سخنانی گفت: در عبادت عدد مهم نیست،معرفت مهم است.آخرت مال کسانی است که در دنیا دنبال برتری جویی نیستند.برتری تا این حد که بگوید بند کفش من از بند کفش تو بهتر است ،زیرا در ادبیات عرب کفش بسیار پست است،پس هرگاه به دنبال تحقیر دیگران بودید بدانید هنوز تکامل پیدا نکرده اید و به اول درجه تقوا نرسیده اید.

وی با ذکر نکته ای از آيت الله حسن زاده آملي گفت: وقتی به حرم ائمه(ع) مشرف می شوید آگاه باشید گوهر هایی بدست می آید که فقط از این جا می شود بدست آورد و جایی بالاتر از حرم حضرت اباعبدالله (ع) نیست.درکدام مکتب می توان پیدا کرد که در مصیبت شاکر خدا باشد،آنگونه که حضرت زینب(س) فرمود جز زیبایی ندیدم،اگر می خواهید میزان قرب به اهل بیت(ع) را بسنجید ببینید چقدر با قرآن و اهل بیت(ع) ارتباط دارید چون قرآن و عترت با هم و دو بال کمال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات کنونی اشاره کرده و گفت: ذغال و الماس هر دو از یک عنصر کربن هستند اما الماس فشار را تحمل کرده تا الماس شده است.توکل برخدا کنید و از فشارها نهراسید، مثل آنچه بر امام حسین (ع) گذشت و امام در جهان ماندگار شد.مردم ایران چهل سال است تحت فشار هستند و نزد تمام مردم آزاده جهان به الماسی گرانبها مبدل شده اند و همه آزادی خواهان عالم قدر این گوهر ارزنده را می دانند.

وی در پایان برای زائرین آرزوي زیارتی مقبول از درگاه خداوند متعال و حضرت سیدالشهدا (ع) نمود.

در ادامه، دو تن از دانشجویان دلنوشته های خود را برای حاضرین قرائت کردند.در پایان از خانواده های معزز شهدا قدردانی شد و هدایایی به رسم یادبود تقدیم این عزیزان شد.

ارسال نظر