مدیر کاروان دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گفتگو با لبیک:
سفر عتبات دانشگاهیان، ابتکار بسیار ارزشمندی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۱:۲۹:۱۳

مدیر کاروان دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به اخلاص، صفا و صمیمت دانشجویان گفت: سفر عتبات دانشگاهیان ابتکار بسیار ارزشمندی است


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف، سید مصطفی میردامادی؛ مدیر کاروان دانشجویان خارج از کشور به خبرنگار ما گفت: توفیق خدمت به زائران را در حج تمتع، عمره، سوریه و کربلا داشته‌ام و تاکنون چندین سفر به کربلا مشرف شده‌ام.

وی افزود: آنچه در کاروان‌های دانشجویی می‌بینم، بسیار متفاوت با سایر کاروان‌هاست. انسان با دیدن آنان به وجد می‌آید، از آنان درس می‌گیرد و به حال معنوی آن‌ها غبطه می‌خورد. عمره و عتبات دانشگاهیان ابتکار بسیار ارزشمندی است.

میردامادی اظهار کرد: دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می کنند وقتی برای سفر، کربلا و نجف را انتخاب می‌کنند، حضورشان کاروان‌های اولیه شاهدان کوثر، خانواده معظم شهدا را تداعی می‌کند. آنان به چیزی جز وصال و ارتباط معنوی با ائمه اطهار(ع) نمی‌اندیشند.

وی تصریح کرد: دانشجویان خارج از کشور به‌مثابه تشنگانی هستند که پس از مدتی به آب گوارا رسیده‌اند. تا با آنان همراهی نکنیم، متوجه نمی‌شویم که حاصل عمر امام (ره) چه دُرهای گران بهایی را پرورش داده است. تمام وجودشان عشق به امام (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

مدیر کاروان دانشجویان خارج از کشور همچنین در ادامه گفت: همیشه رفتار و کردار دانشجویان سرمشق ماست، آنان نقشه راه را خوب می‌دانند و هدف را درست می‌روند. برنامه‌های فرهنگی در کربلا و نجف به‌خوبی برگزار می‌شود.