راوی بعثه مقام معظم رهبری:
ماجرای حر و توبه ایشان برای جوانان امیدبخش است

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۳:۳۷:۲۴

حجت الاسلام و المسلمین جواد غلامرضایی؛ راوی بعثه مقام معظم رهبری گفت که ماجرای حر و توبه ایشان برای جوانان خیلی امیدبخش و جریان ساز است.


حجت الاسلام و المسلمین جواد غلامرضایی؛ راوی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی در خصوص درس‌هایی که جوانان از ماجرای حر می‌گیرند، گفت: ماجرای حر و توبه ایشان برای جوانان خیلی امیدبخش و جریان ساز است. جوانانی که در فضای پیرامونی خودشان انواع بستر گناه وجود دارد که بیشتر فضای نا امیدی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: به خصوص دانشجویانی که در حرم حر حضور پیدا می‌کنند و در صحن و سرای جناب حر باشند، این حضور بسیار راهگشاست.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضایی عنوان کرد: در این دوره به عینه دیدم که وقتی لحظات آخر عمر حر را توضیح می دهم که با چه حالتی به سمت امام حسین(ع) آمد و توبه کرد، تغییرات را در چهره و نگاه جوانان مشاهده می‌کنم. جوان وقتی جریان را فهمید، شعور پیدا می‌کند و بعد از آن شور هم پیدا می‌شود و بعد بازخوردهایش نمایان می‌شود.

راوی بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: حر درس دیگری هم دارد و می‌گوید که تا آخرین لحظه نباید نا امید بود و حتی اگر آخر عمرت هم هست ناامید نباش. خیلی از افراد مانند رسول ترک و ... در دوره انقلاب بودند که متحول شدند و توبه کردند و شهره عام شدند.چون قلب مستعدی داشتند، توبه کردند و توبه شان پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه اگر جوان ها اینها را به عنوان تلنگر و درس داشته باشند، بسیار راهگشاست، گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی و رسانه هایی که دارند شبهه در ذهن افراد ایجاد می کنند، اگر این قصه ها را بشوند، قطعا مسیر درست را پیدا کرده و عاقبت بخیر می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضایی در خاتمه سخنانش به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت که اربعین سال گذشته شخصی خدمت رفقای ما آمد و خیلی نا امید بود و قصه زندگی اش این بود که تا شب هفتم محرم از مسکرات استفاده می‌کرد. اربعین، امام حسین(ع) به کربلا دعوتش کرده بود و وقتی شرح وقایع حر را برایش تعریف کردند این فرد زار زار گریه کرد. ما تعجب کردیم و بعد سوال‌کرد مگر می شود حری که آن کار را با امام حسین(ع) کرد،خدا توبه اش را بپذیرد؟وقتی فهمید اینطور است واقعا یک وجد و شادابی در چهره اش نمایان شد و طرفدار پر وپا قرص حر شد.