روحانی کاروان دانشجویان گلستان:
علامه امینی مصداق بارز یاور امیرالمؤمنین (ع) بود

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۳:۰۳:۱۳

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی مازندرانی؛ روحانی کاروان دانشگاهیان استان گلستان برسر مزار علامه امینی گفت:علامه امینی با نگارش کتاب ارزشمند الغدیر، مصداق بارز یاور امیرالمؤمنین (ع) بود.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی مازندرانی؛ روحانی کاروان دانشگاهیان استان گلستان برسر مزار علامه امینی گفت: در هر سنگری که هستیم باید کاری کنیم تا شیعه عظمت پیدا کند.

وی افزود: پیامبر(ص) در روز غدیر، حضرت علی (ع) و یاوران او را دعا کرد. امروز میلیون‌ها نفر به زیارت حضرت علی (ع) می‌آیند و مزار علامه امینی را نیز زیارت می‌کنند. تا قیامت و دنیا وجود دارد هرکس به زیارت حضرت می‌رود، کنار مزار علامه هم می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مازندرانی در ادامه همچنین اظهار کرد: اثر بسیار معروف علامه امینی کتاب الغدیر است، او ده هزار جلد کتاب را برای نگارش آن مطالعه و صد هزار کتاب را ورق زده است، زحمات زیادی کشیده و از منابع معتبر استفاده کرده است، علامه به گردن همه حق دارد.

وی تصریح کرد: علامه امینی روزانه 16 ساعت مطالعه می‌کرد و گاهی اوقات شب تا صبح بیدار بود و کتاب می‌خواند، او همه ما را در ثواب نوشتن کتاب الغدیر سهیم کرده است به‌شرط آن‌که بعد از هر صلوات و عجل فرجهم را بر زبان بیاوریم.

گفتنی است، در پایان، کاروان دانشگاهیان استان گلستان از مزار، نمایشگاه آثار و دست‌نوشته‌های علامه امینی بازدید کردند.