ماجرای گلایه یک دانشجو از امام حسین(ع) و دعوتش به کربلا!

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ ۱۱:۱۵:۰۷

بهروز طاهر نیا دانشجوی ایرانی که در روسیه تحصیل می‌کند، ماجرای دعوتش به زیارت عتبات عالیات و زیارت امام حسین(ع) را اینگونه بیان می‌کند...

بهروز طاهر نیا دانشجوی ایرانی که در روسیه تحصیل می‌کند ماجرای دعوتش به زیارت عتبات عالیات و زیارت امام حسین(ع) را برای ما بیان می‌کند. وی دانشجوی مقطع دکتری رشته تاریخ و شهرشناسی از دانشگاه روسیه و اصالتاً اهل مشهد است و اولین باری است که به زیارت امام حسین(ع) آمده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی نحوه ثبت نام و حضورش در عتبات عالیات را این چنین می‌گوید: من واحدهای درسی ام تمام شده و در حال دفاع رساله هستم.چون عضو انجمن اسلامی دانشگاه بودم از طریق سایتnahadiranبرای سفر عتبات ثبت نام کردم و این توفیق نصیبم شد که به زیارت عتبات عالیات آمدم.از میان۷۵۰۰نفری که برای صدور ویزا اقدام کرده بودند، ویزایمان صادر شد و آمدیم که برایم عجیب بود. این اولین باری است که به همراه همسرم به این سفر معنوی می‌آیم.

سال گذشته در ایام محرم از سفر روسیه به مشهد برگشته بودم. در حال تماشای تلویزیون بودم، مراسم عاشورا و تاسوعا را زنده از کربلا پخش می‌کردند. من گاهی شعر هم می‌گویم. آن روز برای حضرت عباس(ع) نوشتم چون به ایشان ارادت دارم، زمانی که تمام شد، یک دفعه با لحن گلایه آمیز گفتم یا حسین! من همه جا رفتم، چرا دعوتم نمی‌کنی به کربلا بیایم؟

از این موضوع دقیقا یکسال گذشت و محرم امسال اصلا بدون اینکه بخواهم و برنامه ریزی کنم، در ظرف سه روز دقیقا در محرم۹۷کار من درست شد و مرا طلبیدند.

او در خصوص حس و حالش در نجف و کربلا می‌گوید: اولین بار که به حرم امام علی(ع) مشرف شدم، با اینکه حرمشان نسبت به حرم امام رضا(ع) کوچکتر است، ولی عظمتی در بارگاه وجود دارد که احساس می‌شود و این عظمت در بزرگی شخصیت حضرت است که کاملا حس شدنی است.

کربلا یک چیز دیگر است، نجف، صبوری را حس می کنی و اینجا مظلومیت را. در کربلا با اینکه حرم را منور و شلوغ تر دیدم اما مظلومیت و غربت به چشم می‌آید.در خصوص حضرت ابوالفضل(ع)هم زبانم قاصر است.من خودم برادر دارم اما می‌گویم تا کجا می توانی پای برادرت بایستی؟

حضرت ابوالفضل(ع) بی نظیر است. می‌گویند ارسطو شاگرد افلاطون بود، اما از استادش پیشی گرفت. من نمی‌خواهم بگویم که کسی از امام حسین(ع) وسیعتر است، ولی حضرت ابوالفضل(ع)شخصیت عجیبی است. من فکر می‌کنم هرجای دنیا که باشی اسمش را که بیاوری از بس باوفاست به حرف هایت گوش می کند و بخواهی دعوتت می‌کند.

این دانشجوی دانشگاه روسیه در خصوص میزان شناخت مردم کشورهای خارجی نسبت به ایران می‌گوید که ما در این خصوص خیلی کم کار کردیم و حضرت آقا هم نسبت به شناخت دیگران از ایران تاکید دارند.آنها اصلا ایران را نمی‌شناسند و جمهوری اسلامی باید زیاد کار کند و باید فیلمسازها در این خصوص اقداماتی را برای شناخت ایران انجام بدهند.من ندیدم کسی از سرگذشت دانشجوی ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کند، فیلمی ساخته باشد و به نظرم این موضوع نیاز است.

مقصر آنها نیستند که ما را نمی‌شناسند، ما کم تبلیغ کردیم. همان کاری که حضرت زینب(س) بعد از عاشورا انجام دادند و قیام را معرفی کردند ما نیز باید خودمان را به دنیا معرفی کنیم. همه باید در این زمینه کمک کنند و از ظرفیت دانشجوهای ایرانی در خارج از کشور هم در این زمینه استفاده کنند.