حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در جمع کاروان های دانشگاهیان:
عاشورا به ما درس حق شناسی می‌دهد

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۱:۰۹:۵۵

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد؛امام جمعه موقت تهران در همایش احلی من العسل  گفت: این سفر زیارتی فرصت خوبی برای کسب معنویت و معرفت از آستان اهل بیت (ع) است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی،همایش احلی من العسل روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد؛امام جمعه موقت تهران،حجت الاسلام والمسلمین بحجتی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا،آقای حسینی؛ رئیس دفتر حج و زیارت در عراق،آقای عل بیک؛ مسئول عملیات عتبات(شمسا)در عراق،رضا همدانی؛نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در عراق و زائرین دانشگاهی در کربلای معلی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد؛امام جمعه موقت تهران در همایش احلی من العسل که با حضور کاروان دانشگاهیان استان اصفهان و قزوین برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه باعث خوشحالی است که در جمع شما زائران دانشجو هستم، گفت: این سفر زیارتی فرصت خوبی برای کسب معنویت و معرفت از آستان اهل بیت (علیهم السلام) است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

وی در جمع دانشگاهیان با اشاره به اینکه صدام در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی قصد داشت ایران را اشغال کند و انقلاب اسلامی را از بین ببرد، گفت: با خواست خدا و رهبری حضرت امام و مقاومت جوانان ایران، رژیم بعث و هم پیمانانش نتوانستند به خواسته هایشان برسند و امروز شاهد هستیم که هر ساله جمع کثیری از زائران ایرانی برای زیارت اعتاب مقدسه به کشور عراق می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ادامه داد: اکنون که۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد پیشرفت های چشمگیر در تمامی زمینه ها هستیم که این پیشرفت ها مرهون خون شهدا و هدایت های امام و رهبری و تلاش جوانان این سرزمین است و ما را جزو قدرت های برتر جهان مطرح کرده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: عاشورا به ما این درس را می‌دهد که حق را بشناسیم و در امتداد آن حرکت کنیم و باطل را شناخته و از آن دوری کنیم. همچنان که آزادگان عزیز ما در دوران اسارت در زندان های رژیم بعثی حق را شناختند و در راستای آن حرکت کردند و موجب به زانو درآوردن سران بعثی شدند.

در ادامه گزارش تصویری این مراسم را ببینید:

ارسال نظر