سخنران بعثه مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان در نجف اشرف:
در حرم ائمه(ع) برای عاقبت‌به‌خیری خودتان دعا کنید

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۰۹:۴۱:۵۱

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که بهترین کار در حرم ائمه(ع) دعا کردن است، از دانشجویان خواست برای عاقبت‌به‌خیری خود دعا کنند.


به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر حسینی اراکی؛ استاد حوزه علمیه و سخنران بعثه مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم عزاداری در صحن حضرت زهرا (س) گفت: اگر انسان خود را به دامان اهل‌بیت(ع) بسپارد، مسیر زندگی او تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر حضرت یک نگاه بکند، وضعیت ما فرق می‌کند. انسان در مسیر اخلاق بندگی قرارگرفته رشد و ترقی پیدا می‌کند. صعود نیت، آن‌قدر انسان را ترقی می‌دهد تا نیت او پاک‌شده و به بالا رود. نماز شب، صله‌رحم، و ... رزق و روزی را زیاد می‌کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در حرم‌ها برای شفای مریض، رزق و روزی می‌روید اشکالی ندارد، خود ائمه(ع) فرمودند کوچک‌ترین کارتان را هم از ما بخواهید، اما همه این درخواست‌ها کم و ناچیز است. در کنار آن بزرگان، اول سلامتی و بعد عاقبت‌به‌خیری بخواهید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی سپس با اشاره به نمازخواندن مردم یادآور شد: نماز و روزه برخی بوی دنیا می‌دهد، اما عده‌ای تمام حرکات و اعمال آنان بوی خدایی می‌دهد. این افراد صعود نیت دارند.

وی تصریح کرد: برخی تا گرفتار نشوند یاد خدا و ائمه(ع) نمی‌افتند، انسان در خانه اهل‌بیت(ع) برود و چیزی بگیرد، اشکال ندارد، اما فراموش نکنید آنان خانواده کرم هستند و بی‌اندازه می‌دهند.

استاد حوزه علمیه خطاب به دانشجویان گفت: امتحانات برای همه انسان‌ها در طول زندگی هست، امتحانات سخت دو، سه مرحله اتفاق می‌افتد. برای امام حسین (ع) هم امتحان سختی بود چرا که با همسر و فرزند خویش به کربلا آمد.

در پایان این مراسم دانشجویان همراه با سایر زائران ایرانی به عزاداری و نوحه‌سرایی پرداختند.

ارسال نظر