راوی بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین دانشجو؛
زیارت حر باب توبه است

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۶:۱۲

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضایی گفت:حر باب توبه است و بین اعراب رسم است هر کس می‌خواهد توبه کند قبل از آنکه به حرم امام حسین(ع) برود، اول به مزار حر می‌آید.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضایی؛ راوی بعثه مقام معظم رهبری در جریان زیارت کاروان دانشگاهیان از مرقد جناب حر در سخنانی با عنوان این مطلب که حر باب توبه است و بین اعراب رسم است هر کس می‌خواهد توبه کند قبل از آنکه به حرم امام حسین(ع) برود، اول به مزار حر می‌آید، گفت: در هفتم ذی الحجه سال۶۰که امام حسین(ع) در مکه هستند، حضرت می فرمایند "پاره های تنم را در منطقه نواویس و کربلا (که اکنون مزار حضرت حر هست) می‌بینم.این مطلب اشاره به این دارند که حر هم پاره تن امام حسین(ع)هستند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضایی ادامه داد: تنها شهید دشت کربلا که سر از تنش جدا نشده ، حر است.

راوی بعثه مقام معظم رهبری بیان کرد: زمانی که امام حسین(ع) می‌خواهد از شهر مدینه خارج شود، فرمودند برای اصلاح دین امتم از شهر خارج می‌شوم و رفتنم ادامه دادن سیره پدرم علی(ع) و اقامه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به دلیل رفتن امام حسین(ع) به کوفه گفت: شیعیان، امام را به یاری طلبیدند و۱۸هزار نفر برای یاری به امام نامه نوشته بودند.نامه ها که به دست امام رسید حضرت از مکه خارج شدند و۲۰رمضان سفیر خود مسلم را به کوفه راهی کردند.

وی بیان کرد: عبیدالله بن زیاد که حاکم شده بود دست به اقدامی زد که مانع رسیدن امام به کوفه شود، به همین سبب هزار نفر را به فرماندهی حر برای مقابله با امام رساند.

راوی بعثه مقام معظم رهبری در خصوص دلیل انتصاب حر به فرماندهی گفت: شجاعت و جنگاوری، متانت و منطقی بودن حر از جمله خصوصیاتش بود و حر هر ماموریتی که می‌رفت با شجاعت آنرا انجام می‌داد.

وی افزود: حر زمانی که حکم را گرفت، هاتف بهشت را به او بشارت داد و حر از این موضوع متعجب شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضایی با بیان اینکه بعضی‌ها این شبهه را مطرح می‌کنند که عمر سعد آنچنانی هم که می‌گویند آدم بدی نبوده است، گفت: پیشگویی امام علی (ع) در مورد عمر این بوده که حضرت به پدرش می گویند "سعد پسر تو در آینده پدر من را می‌کشد" عمر سعد تو را چه می شود که بین بهشت و جهنم تو جهنم را انتخاب کردی . شرایط حر و عمر بن سعد یکی بود؛ اما حر بهشت را برگزید و اما عمر بن سعد جهنم را انتخاب کرد.

ارسال نظر