حضور پرشور دسته‌های عزاداران حسینی در بین الحرمین/گزارش تصویری

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ ۱۲:۰۶:۵۱

همزمان با شام هفتمین روز از ماه محرم الحرام دسته های عزاداری شیعیان خود را به کربلای معلی رسانده اند تا عرض ارادتی به آستان مقدس امام حسین(ع)داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، همزمان با شام هفتمین روز از ماه محرم الحرام دسته های عزاداری شیعیان، خود را به کربلای معلی رسانده اند تا عرض ارادتی به آستان مقدس امام حسین(ع)داشته باشند.

هزاران عراقی از شهرهایی همچون نجف، بغداد و بصره در قالب دسته های عزاداری و سینه زنی با آداب و رسوم خاص خود در خیابان های منتهی به حرمین شریفین و بین الحرمین حضور یافته و اقامه عزای سالار شهیدان را می‌کنند.

عزاداران در قالب این دسته جات به تاسی از حضرت قاسم(ع) نوجوان شهید دشت کربلا که به تازگی ازدواج کرده بود، طبق های مختلف با تزیین خاص خود را حمل می‌کنند که جلوه خاصی به این دسته های عزاداری داده است.

علاوه بر حضور انبوه مردم و عزاداران عراقی، عزاداران و شیعیانی از کشورهای ایران، لبنان، سوریه ،افغانستان، پاکستان و دورترین کشورها همچون نیجریه و موریتانی نیز با آداب و رسوم خاص خود مجلس عزا و سینه زنی سید و سالار شهیدان را برپا کرده اند.کربلای معلی سرتاسر سیاه پوش و عزادار و غرق در ماتم است و سیل عظیم زائران که خود را به کربلای معلی رسانده اند آماده اقامه عزا در روز تاسوعا و عاشورا هستند.

مردم خوب عراق با برپایی مواکب مختلف از عزاداران در کربلای معلی پذیرایی می کنند .در ادامه تصاویری از حضور دسته های عزاداری در کربلای معلی را مشاهده کنید:

ارسال نظر