مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق:
اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات سرمایه گذاری برای نظام اسلامی است

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۱۰:۴۵:۰۶

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات را یک نوع سرمایه گذاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ظرفیت دریافت درس ها و پیام های عاشورا را در آنان بسیار عظیم و بالا خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، در هشتمین گردهمایی احلی من العسل، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات را یک نوع سرمایه گذاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ظرفیت دریافت درس ها و پیام های عاشورا را در آنان بسیار عظیم و بالا خواند و افزود: باید پاسخ این سوال را در اعتقادات خود پیدا کنیم که اگر در کربلای سال 61 ه.ق در زمان امام حسین(ع) بودیم چه نقشی را ایفا می کردیم؟

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به این جمله معروف «یا لیتنی کنت معکم» گفت: این بهترین آرزوهاست که انسان آرزو داشته باشد ای کاش با امام حسین(ع) و اصحابش بودم و اگر چنین آرزویی را حقیقتاً داشته باشد یقیناً امروز همان مسیر و راه امام حسین(ع) را ادامه می دهد و زندگی او رنگ و بوی حسینی می گیرد.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورای حسینی بزرگترین و عمیق ترین و پر رمز و رازترین وقایع عالم هستی است گفت: واقعه ای همانند واقعه عاشورا چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت بسیار عظیم است.

ایشان در ادامه افزود: تمام نهضت های اسلامی نشئت گرفته از نهضت امام حسین(ع) است و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(قدس سره)، الگو گرفته از انقلاب امام حسین (ع) است.

وی از دانشجویان خواست در این سفر علاوه بر برنامه های زیارتی مانند زیارت نامه خواندن، دعا و نماز ، کار عمیقی را انجام دهند تا اینکه فاصله خود را با امام حسین(ع) اندازه گیری کنند و تلاش کنند هرچه می توانند فاصله را کم کنند و خود را به راه و روش امام حسین(ع) نزدیک نمایند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، همچنین ظلم ستیزی و عدالت خواهی را از ارکان نهضت امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) در مقابل اسلام اُموی که بر شاخصه های زر و زور و تزویر استوار شده بود ایستاد تا برای جهانیان درسی باشد که هیچ گاه اسلام علوی که بر اساس محبت،صداقت و عدالت و خدامحوری است را فراموش نکنند.

پس از سخنان مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، روایتگری واقعه عاشورا اجرا شد و هدایایی از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به دانشجویان اهدا گردید.

ارسال نظر