راوی بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین دانشگاهی:
آن اندازه ای که امام برای به راه آمدن عمر سعد وقت گذاشت برای حرّ زمان صرف نکرد

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۱۱:۲۱:۴۷

کاروان های دانشگاهی استان های خراسان رضوی،تهران،اردبیل و آذربایجان شرقی در دومین روز از حضور خود در کربلای معلی و در دومین روز از ماه محرم به زیارت مزار حر بن یزید ریاحی رفتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، کاروان های دانشگاهی استان های خراسان رضوی،تهران،اردبیل و آذربایجان شرقی در دومین روز از حضور خود در کربلای معلی و در دومین روز از ماه محرم به زیارت مزار حر بن یزید ریاحی رفتند.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین فلاح تهرانی؛راوی بعثه مقام معظم رهبری به روایتگری پرداخت و گفت:امام حسین(ع) از همان روزهای اول محرم، دیدارهایی را با عمر بن سعد داشته و طی آن کوشیده بود او را از جنگ منصرف سازد. امام حسین(ع)، عمرو بن قرظه انصاری را نزد عمر بن سعد فرستاد و به او پیغام داد که شبانه میان دو لشکر با هم دیدار کنند. عمر سعد به همراه بیست سوار و امام نیز با همین تعداد راه افتادند. وقتی به هم رسیدند، امام به اصحابش فرمود که به کناری روند و عمر بن سعد نیز چنین کرد.

آنگاه امام حسین(ع) به ابن سعد فرمود: وای بر تو! آیا از خدایی که بازگشت تو، به سوی اوست نمی ترسی و با من می جنگی؟ در حالی که می دانی که من فرزند کیستم و چه نسبتی با پیامبر(ص) دارم؛ این گروه را رها کن و با من همراه شو تا مقرب درگاه الهی شوی.

عمر بن سعد گفت: می ترسم خانه ام را خراب کنند. امام فرمود: من برایت خانه ای تهیه می کنم. گفت: اموالم را می گیرند. امام فرمود: من بهتر از آن را به تو می دهم. عمر بن سعد ساکت شد و جوابی نداد.

امام در حالی که آنجا را ترک می کرد، فرمود: خدا به زودی تو را در بسترت بکشد و در روز قیامت، نیامزد؛ امید دارم از گندم عراق جز اندکی نخوری.عمر بن سعد گفت: اگر گندم نباشد، جو خواهد بود. سپس به سوی لشکرش باز گشت.

فلاح تهرانی افزود:برخی ویژگی ها مثل حفظ حریم مقدسات و ادب در مقابل حجت خدا؛ دستگیر حرّ شد و برخی ویژگی های عمرسعد بخصوص بی ادبی او مانع از پذیرش کلام حق گردید و گمراه گردید.

ارسال نظر