افزایش هزینه سفر عتبات در روزهای آینده/ قیمت ها بزودی اعلام می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۳:۵۲:۲۵

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر عتبات برای دانشگاهیان گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار ارز سفرهای دانشگاهیان و همچنین سایر مردم به عتبات افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عتبات عالیات در حالی آغاز شده که از چند روز آینده دانشگاهیان باید برای سفر هزینه بیش از دوبرابری را پرداخت کنند.

بنابراین گزارش محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان از احتمال افزایش دوبرابری هزینه اعزام به عتبات خبر داده بود و بعد از آن هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که احتمال زیاد دولت برای سفر به عتبات ارز در اختیار زائران قرار خواهد داد.

هم اکنون قیمت زمینی عتبات برای دانشگاهیان در حدود یک میلیون و 150 هزار تومان و قیمت هوایی از (ایستگاه تهران) دومیلیون تومان اعلام شده که این رقم برای سفر زمینی به بیش از دو میلیون و پانصد هزار تومان و هوایی به بیش از سه میلیون تومان خواهد رسید.

* آقایی: قیمت سفرهای عتبات هم بیش از دوبرابر خواهد شد

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار ارز سفرهای دانشگاهیان و همچنین سایر مردم به عتبات افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: قیمت دلار تقریبا بیش از دوبرابر شده و به همین دلیل قیمت سفرهای عتبات هم بیش از دوبرابر خواهد شد.

آقایی تاکید کرد: سیاست‌های جدید ارزی به گونه‌ای است که ما هم باید از بازار ثانویه ارز خریداری کنیم. ما تا 10 شهریور ارز 4 هزار و 200 تومانی داریم و از 11 شهریور که ارز ما تمام می‌شود باید با ارز جدیدی که می‌گیریم قیمت‌ها را حساب کنیم.
بزودی قیمت های جدید اعزام عتبات سراسر کشور توسط سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد. ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در حال رایزنی برای افزایش قابل توجه مبلغ اعطایی وام قرض الحسنه عتبات دانشگاهیان همزمان با افزایش قیمت ها می باشد.

به گزارش فارس، از آنجایی که سفرهای زیارتی برای دانشگاهیان و سایر مردم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، امید است تا مسئولان دولت و بانک مرکزی تدابیری بیاندیشند تا دانشگاهیان و مردم بتوانند به صورت ازران‌تر از این سفرها استفاده کنند.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  Davv :

سلام میخواستم بدونم با توجه به اینکه من تاریخ اعزامم دهم‌مهر هستش چطور میتونم پبگیری کنم مدارکم مشکلی نداشته و اینکه هزینه سفر رو چه زمانی باید واریز کنم؟با تشکر

  لبیک : سلام با دفتر ستاد در استان تحصیل خود تماس بگیرید
  نام و نام خانوادگی :

صل الله عليك يا اباعبدلله با سلام و عرض احترام بنده إز مدرسين حق التدريس دانشگاه هستم كه به همراه خانواده ثبت نام كردم و در قرعه كشي ٢٨ شهريور إعلام شدم متاسفانه هزينه سفر ٣ برابر شده برأي ما كه ٤ نَفَر هستيم حتي با وام هم مقدور نيست چاره چيه و بايد چه كرد????????????

  لبیک : باسلام افزایش قیمت با تصمیم دولت صورت گرفته است و ستاد در این قیمت گذاری نقشی ندارد
  کمال سیف زاده :

با سلام با توجه به داشتن وام برای این سفر بنده چون عاشق زیارت بودم ثبت نام کردم امابه دلیل گرانی های اخیر به زحمت چون عاشق زیارت بودم تونستم بقیه مبلغ رو جور کردم حالا میترسم به خاطر این گرانی نتونم برم خیلی دلم گرفته از مسئولین میخوام که حداقل برای چند روز آینده که قرار بریم یا گرون نکن این دوره رو یا حداقل وام رو زیاد کنن التماس دعا

  لیلا وزین :

باسلام خدمت شما عزیزان.عذر خواهم.بنده نوزدهم شهریور میخواهم هوایی به عتبات اعزام شوم امروز متوجه شدم هزینه سفر به بیش از سه و نیم.میلیون میرسد درحالیکه قبلا دو میلیون بوده...میخواهم بدانم مبلغ وام کی افزایش پیدا میکنه

  لبیک : باسلام اگر افزایش پیدا کند اطلاع رسانی خواهد شد
  vqdi oxdfd :

با سلام و خسته نباشید من زائر ذخیره 17 مهر هستم با این افزایش قیمت ممکن هست وام بانک ملت نیز افزایش پیدا کند و ما باید منتظر باشیم یا الان برای وام اقدام کنیم؟

  لبیک : باسلام اگر افزایش داشته باشد اطلاع رسانی می شود