برگزاری مراسم سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مکه مکرمه

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۵:۲۹

مراسم سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور حجاج کشورمان در مکه مکرمه برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در این مراسم با اشاره به اینکه قانون زوجیت طبیعت را اداره می کند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که کل اشیا را زوج آفریده است. قانون زوجیت شامل همه اشیای خلقت از جمله انسان می‌شود. فقط ذات احدیت فرد است و بقیه موجوات همه زوج خلق شده اند.

وی ادامه داد: انسان یکی از مصادیق قاعده زوجیت است. مرد و زن باید با هم ترکیب شوند والا ناقص هستند.مرد و زنی که ازدواج نکرده‌اند، کامل نیستند. مرد وزن مکمل و متمم هم هستند. زندگی از ازدواج مرد و زن آغاز می‌شود. تامین آرامش مرد به وجود زن و تامین آرامش زن به وجود مرد است. البته کسانی علیه ازدواج اقدام کرده‌اند ولی همه شکست خورده‌اند زیرا علیه فطرت انسان اقدام کرده‌اند. رفتن به جنگ ازدواج، به جنگ طبیعت رفتن است.

این استاد اخلاق همچنین با اشاره به اینکه ترس از آینده موجب شده است که سن ازدواج جوانان بالا برود خاطرنشان کرد: دو عامل تاسف از گذشته و ترس از آینده، زندگی رامتوقف می کند. نسل جوان مبتلا به درد ترس از آینده است و به همین دلیل در ازدواج خود تاخیر می اندازد. بالا رفتن سن ازدواج هم موجب می شود که جوانان در معیارهای خود برای ازدواج سخت‌گیری زیادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی تاکید کرد: اسلام ازدواج را امری طبیعی اعلام کرده است.در واقع ازدواج، قاعده حتمی اسلام است اما خداوند می‌فرماید جوانانی که شرایط ازدواج را ندارند، باید عفت پیشه کنند. اگر انسان نمی‌توانست عفت پیشه کند، خداوند به رعایت عفت دستور نمی‌داد البته پدر و مادر هم باید به جوانان برای رعایت عفت کمک کنند.

وی در پایان به بیان ماجرای خواستگاری حضرت علی(ع) از حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت. اجرای تواشیح و مولودی خوانی بخش‌های دیگر این مراسم بود.

ارسال نظر