توضیحات رئیس ستاد در نشست خبری نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان
ثبت نام عتبات دانشگاهیان از امروز تا ۱۴مرداد ماه انجام خواهد شد / لینک ثبت نام

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۸:۲۰

نام‌نویسی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز شد و اعزام متقاضیان از ۲۴ مرداد تا اول آبان‌ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،نشست خبری نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،معاونین ستاد،خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن ارائه گزارش اجمالی از هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: در هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان بیش از 22 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب 630کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند که از این میان 29/5درصد زائران دانشگاهی وزارت علوم،16/6 درصد، دانشگاهیان پیام نور،فنی حرفه ای و علمی-کاربردی،17 درصد دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی،24/9 درصد زائران دانشگاهی وزارت بهداشت و12 درصد زائران دانشگاهی غیرانتفاعی،فرهنگیان،نظامی و انتظامی بودند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:در دوره هجدهم بیشترین گروه اعزامی متاهلین دانشجو بودند و تاریخ عقد 54/5 درصد از آنان بین سال های 94 تا 96 بود.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: 62/2 درصد از زائرین سال قبل تا به حال، به عتبات مشرف نشده بودند و برای اولین بار به به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود : در سال 96 با همکاری بانک ملت به 13700 نفر از دانشگاهیان متقاضی تسهیلات قرض الحسنه، وام یک میلیون تومانی برای سفرهای زمینی و وام یک و نیم میلیون تومانی برای سفرهای هوایی تعلق گرفت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز ثبت نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز 7 مرداد ماه در سایت لبیک خبر داد و گفت: ثبت‌نام نوزدهمین مرحله اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از روز یکشنبه 7 لغایت 14 مرداد در سایت لبیک به نشانیwww.labbayk.irانجام و 15 مرداد ماه قرعه کشی می شود و نتایج از سایت لبیک اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: ثبت نام این دوره به دلیل پاره ای مشکلات از جمله نوسان قیمت ارز با یک ماه تاخیر آغاز و شاهد کاهش اعزام ها هستیم. در مجموع8000 نفر از زائرین در قالب186کاروان از 24 مردادتا اول آبان ماه۹۷به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد با اشاره به افزایش تسهیلات بانک ملت به زائرین دانشگاهی، خاطر نشان كرد: با پیگیری های ستاد و مساعدت بانک ملت، براي دانشگاهیانی که به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شوند وام قرض الحسنه 2 میلیون تومانی و برای زائرینی که به صورت زمینی اعزام شوند وام یک میلیون و 300 هزار تومانی در نظر گرفته شده است که بعد از نهایی شدن ثبت نام ، این تسهیلات در اختیار زائرین دانشگاهی قرار خواهد گرفت.همچنین صندوق رفاه دانشگاهیان نیز طبق دوره قبل؛وام یک و نیم میلیون تومانی به زائران دانشگاهی اختصاص خواهد داد.در حال حاضر با صندوق رفاه در دانشگاه های آزاد و وزارت بهداشت هم در حال مذاکره برای اعطای وام به زائرین دانشگاهی هستیم.

فقیهی به ویژگی های خاص این دوره از اعزام اشاره کرده و گفت:در نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات،زائرین دانشگاه های بزرگ به صورت گروهی اعزام خواهند شد و مجوز خروج از کشور دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند طبق سنوات قبل توسط ستاد اخذ خواهد شد.

وی در مورد قیمت عتبات دانشگاهیان در این دوره گفت:با توافقی که بین سازمان حج و زیارت و دولت منعقد شده است ارز با قیمت مناسبی به سفر عتبات تعلق خواهد گرفت و بنابراین قیمت این دوره افزایش خاصی نخواهد داشت.حدود قیمت زمینی 1 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت هوایی حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود اما در ایام خاص مانند عرفه و عاشورا با افزایش ده درصدی قیمت مواجه خواهیم بود.

فقیهی گفت: در تلاش هستیم تا روحانیون و مدیرانی که برای کاروان ها انتخاب می کنیم دانشگاهی باشند.

وی در خصوص زمان بندی اعزام های این دوره گفت:در این دوره از اعزام ها با مناسبت های مذهبی بزرگی همچون عرفه، اعیاد سعید قربان و غدیر و ماه های محرم و صفر مواجه هستیم که امیدواریم زائرین دانشگاهی حداکثر استفاده را از فرصت معنوی به دست آمده داشته باشند.

فقیهی گفت: امیدواریم روند اعزام دانشگاهیان با رشد کمی و کیفی مواجه باشد و رضایت دانشگاهیان را بیشتر فراهم کنیم اما کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.

برای ثبت نام در عتبات دانشگاهیان کلیک کنید

برای دریافت پوستر ثبت نام با سایز بزرگ و برای استفاده در فضای مجازی روی گزینه های زیر کلیک کنید.

پوستر ثبت نام با سایز بزرگ  

پوستر برای فضای مجازی