مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق:
خداوند توجه ویژه ای به زایران حسینی در روز عرفه دارد

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۰۹:۵۹:۰۶

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی:خداوند قبل از آن که به زائران خود در عرفات نظر کند، به زائران امام حسین(ع) در کربلا نظر می کند، زیرا امام حسین (ع) ثار الله و معلم عبودیت و بندگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی؛مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات، ضمن اشاره به فضایل زیارت امام حسین (ع) به استناد حدیثی گفت: خداوند قبل از آن که به زائران خود در عرفات نظر کند، به زائران امام حسین(ع) در کربلا نظر می کند، زیرا امام حسین (ع) ثار الله و معلم عبودیت و بندگی است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با اشاره به حدیثی دیگر درباره فضیلت زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه گفت: زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه، معادل یک میلیون حج با امام عصر (ع) و یک میلیون عمره با پیامبر اسلام (ص) است، زیرا شروع اسلام با پیامبر (ص) و بقای آن به وسیله امام حسین (ص) صورت پذیرفت و اگر امام حسین (ع) در مقابل یزید ایستادگی نمی کرد، بدون شک اسلام اموی که با شاخصه زر و زور و تزویر حاکمیت می یافت، دیگر اثری از اسلام علوی با شاخصه محبت، عدالت و اطاعت از حق، چیزی باقی نمی گذاشت.

وی خاطر نشان کرد: همه اعمالی که انسان را به خداوند نزدیک می کند، دارای پاداش و اجر و ثواب است اما در میان آنها زیارت امام حسین (ع) دارای خصوصیت خاصی است که از همه برجسته تر و مهم تر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی گفت: اگر زائر خانه خدا در عرفات معرفت می یابد و در مشعر شعور به دست می آورد و در منا، رمی جمرات و قربانی می نماید، باید توجه داشت همه این معارف را امام حسین (ع) به صورت عینی و عملی در صحنه کارزار در مقابل دشمن واقعی، ارائه نمود.

وی ادامه داد: اگر کسی حج برود و با ملاقات با امام و پیمان با او را نداشته باشد، حج او ناقص است و حج باید زیر نظر امیر الحاج اصلی امام عصر (ع) صورت پذیرد و کسانی که ولایت اهل بیت (ع) را نپذیرند، حج آنان مقبول نیست هر چند صحیح باشد.وی از روحانیون خواست فرصت زیارت در روز عرفه را مغتنم شمرده و زائرین را در صورت امکان، به این امر تشویق نمایند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بهجتی؛ نماینده بعثه در کربلا، با اشاره به احادیثی به بایسته ها و نبایسته های سفر پرداخت و بر لزوم خوش اخلاقی و برخورد کریمانه تاکید کرد و گفت: خوش اخلاقی، موجب عاقبت به خیری خواهد بود و هر اندازه با اخلاق و رفتار خوب در بین زائرین عمل شود، آنها نیز اثر پذیر خواهند بود و پیامبر اکرم (ص) با این که دارای همه صفات کمال و جمال است ولی خداوند او را با خُلق عظیم توصیف نموده است.

در این جلسه نیز رابط روحانیون تذکراتی پیرامون وظایف آنان یادآور شد. پایان بخش این مراسم پرسش روحانیون و پاسخ نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری در عراق بود.