اعزام زائران حج تمتع ۹۷ آغاز شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۰۹:۳۶:۴۳

با بدرقه رسمی نماینده ولی فقیه و مسئولان حج و زیارت از بامداد امروز،اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی آغاز شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم بدرقه رسمی اولین کاروان زائران حج تمتع سال جاری با حضور مسئولان حج و زیارت در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد. این مراسم ساعت۵بامداد امروز چهارشنبه۲۷تیرماه، با بدرقه رسمی زائران از شهر تهران و استان البرز به سمت مدینه منوره صورت گرفت.

در این مراسم آدم نژاد، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اعزام منظم و همراه با آرامش حجاج گفت: فرایند ورود تا کنترل، نظارت و پرواز تماما از مسیر عادی فرودگاهی جدا شده است و زائران حج از مسیر ویژه‌ای به سمت پرواز‌ها حرکت می‌کنند. سالن‌های متعددی نیز برای استراحت، اقامه نماز و پذیرایی زائران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه VIPبرای جانبازان آماده شده است گفت: امسال تلاش کرده‌ایم ترمینال سلام را تمام و عملیاتی کنیم البته می‌شد این اقدام را برای حجاج انجام دهیم اما تصمیم گرفتیم انجام آزمایشی آن برای حجاج صورت نگیرد.

آدم نژاد اضافه کرد: یک‌سوم زائران حج تمتع کشورمان از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم حج می‌شوند.

در ادامه اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاهی عنوان کرد:۱۹فرودگاه کشور عملیات اعزام زائران را انجام می‌دهند سال گذشته با توجه به اینکه اعزام زائران یک سال پس از تعطیلی حج دوباره شروع شده بود ناهماهنگی‌ها و کمبودهای وجود داشت که امسال تلاش شد مرتفع شوند.

وی ادامه داد:۲۳روز عملیات رفت حجاج صورت می‌گیرد البته قرار بود امسال اعزام زائران از۲۰فرودگاه انجام شود اما به دلیل بهسازی باند فرودگاه اردبیل هواپیمای سعودی اعلام کرد نمی‌تواند از این فرودگاه پرواز انجام دهد.

عابد زاده؛ رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز در این مراسم بدرقه خطاب به همکاران خود در فرودگاه‌های کشور گفت: ایمنی پرواز را فدای هیچ چیز نکنید و پرواز ایمن برای زائران فراهم کنید.

وی خطاب به زائران کشورمان نیز گفت: تمام تلاش ما این بوده که امکانات لازم را برای شما فراهم کنیم اما به دلایل مختلف ممکن است تاخیر در پرواز‌ها ایجاد شود که در کنترل همکاران ما نباشد لطفا سعه صدر داشته باشید تا مشکل حل شود.

لیست داروهای ممنوعه

سردار مهری؛ فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز با اشاره به اعلام لیست داروهای ممنوعه از سوی سازمان حج و زیارت گفت: این لیست در همه فرودگاه‌ها به صورت بنر چاپ شده است حمل هر گونه مواد مخدر و این۱۰قلم دارو به عربستان ممنوع است و در صورت دستگیری زائر به زندان‌های طولانی مدت محکوم می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که از زائران مواد مخدر کشف شود از سفر آنها به عربستان جلوگیری می‌کنیم.

سردار مهری از زائران خواست از افرادی که نمی‌شناسند امانت قبول نکنند و کیف خود را به افرادی که نمی‌شناسند نسپارند چون ممکن است مواد ممنوعه در کیف جا سازی کنند.

محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز طی سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در فرودگاه‌های کشور گفت: تلاش کردیم خدمات را ارتقا دهیم و کسانی که سال‌ها به حج مشرف شده‌اند می‌توانند ارتقا خدمات را به خوبی مشاهده کنند. همه بر اصل امنیت بیشترین تاکید و توجه را داریم.

وی عنوان کرد: در طول سفر محدودیت وجود دارد و انتقال۸۶هزار زائر کار ساده‌ای نیست محدودیت در مدینه و منا برای همه زائران وجود دارد و هوا گرم و طاقت فرسا است و اینها واقعیت‌های است که در اوج مناسک حج آنها را در می‌یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به تلاش‌های یکساله مجموعه عظیمی در کشور برای برپایی حج گفت: شرایط حساس و خطرناکی است و ما باید مواظبت کنیم و حساسیت زمان و مکان را درک کنیم و چون از یک کشور انقلابی عازم حج هستیم به توصیه امام صادق(ع) که فرمودند زینت اهل بیت(ع) باشید عمل کنیم.

ارسال نظر