رئيس سازمان حج و زيارت:
نخستين كاروان زائران حج روز ۲۷ تیرماه راهي مدينه منوره مي‌شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۰۸:۲۲:۰۱

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: نخستين كاروان ۲۷۰ نفره زائران حج تمتع، راس ساعت هفت صبح فردا پس از برگزاري آيين بدرقه از فرودگاه امام خميني (ره) به سمت مدينه منوره در عربستان اعزام مي شود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حج و زيارت ايرنا افزود: در آيين بدرقه نخستين كاروان زائران حج تمتع 97، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر؛ سرپرست حجاج ايراني، رئيس سازمان حج و زيارت و جمعي از مسئولان كشوري حضور خواهند داشت.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده، در روز چهارشنبه به غير از اعزام نخستين كاروان زائران از فرودگاه امام خميني (ره)، پرواز ديگري به سمت عربستان انجام نمي شود اما روند اعزام زائران از روز پنجشنبه از طريق اين فرودگاه به صورت عادي انجام خواهد شد.

محمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا مسئولان بعثه يا سازمان حج و زيارت، نخستين كاروان زائران را همراهي خواهند كرد يا نه، اظهار داشت: به احتمال زياد مسئولان سازمان حج و زيارت و بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج نيز در اوايل مرداد ماه عازم عربستان خواهند شد.

وي همچنين در خصوص روند صدور ويزاي الكترونيكي زائران حج توضيح داد: تاكنون 25 هزار نسخه ويزاي الكترونيكي براي زائران حج تمتع صادر شده است و مابقي نيز در چند روز آينده انجام مي شود.

بر اساس اعلام قبلي مسئولان سازمان حج و زيارت امسال 85 هزار و 200 زائر ايراني به غير از نيروهاي ستادي، امداد، خدمات و پزشكان براي انجام مناسك از 20 ايستگاه پروازي در سراسر كشور راهي عربستان خواهند شد.

رئيس سازمان حج و زيارت در توصيه به زائران گفت: توصيه مي كنيم با توجه به آموزش هاي ارايه شده در هماهنگي با مديران كاروان ها و احترام به قوانين كشور عربستان، سفر خوبي را به انجام برسانند.

محمدي خاطر نشان كرد: همچنين با توجه به گرماي هوا از زائران بيت الله الحرام مي خواهيم با رعايت هرچه بيشتر مسايل بهداشتي مراقب سلامتي خود باشند و سعي كنند زياد در معرض آفتاب قرار نگيرند.

وي تصريح كرد: زائران مي توانند در طول زمان حضور در موسم حج در عربستان از پيام رسان گپ براي برقراري ارتباطات مخابراتي استفاده كنند.

ارسال نظر