حجاج بيت الله الحرام در ۱۰۲ هتل عربستان اسكان مي‌يابند

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۹:۵۲:۱۹

محسن نظافتي؛ مدير كل اسكان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زيارت، گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام گرفته براي رفاه هر چه بيشتر، زائران حج امسال در ۱۰۲ هتل با كيفيت و داراي استانداردهاي لازم در مكه و مدينه اسكان داده خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نظافتي درباره تعداد هتل هاي موجود در مكه و مدينه و امكانات هتل ها اظهار كرد: امسال حدود 102 هتل براي زائران در شهر هاي مكه مكرمه و مدينه منوره تدارك ديده شده كه از اين تعداد 82 هتل در مكه و 20 هتل در مدينه است.

وي با اشاره به تغييرات شكل گرفته در هتل ها نسبت به سال گذشته گفت: مزيت امسال نسبت به سال قبل به وسعت و پراكندگي هتل ها باز مي گردد؛ يعني وسعت هتل ها بزرگتر و پراكندگي محل جغرافيايي آنها كمتر است.

به گفته نظافتي، محل اسكان زائران در شهر مكه مكرمه با مسجدالحرام فاصله اندكي دارد كه براي رفاه حال زائران، اتوبوس هاي حمل و نقل درون شهري تدارك ديده شده است. در مدينه منوره نيز همه هتل ها در منطقه مركزي نزديك حرم هستند و حمل و نقل درون شهري نيازي نيست.

وي با بيان اينكه تمام تلاش ها براي اجاره هتل هاي مناسب موجود انجام شده است، توضيح داد: كيفيت هتل هاي مكه مكرمه در سطحي مناسب، اما كيفيت هتل هاي مدينه كمي پايين تر است.

مدير كل اسكان حج و عمره و عتبات سازمان حج و زيارت گفت: به دليل اينكه هتل هاي مدينه منوره در سال هاي اخير تخريب شده است، شاهد كاهش تعداد هتل ها و تغيير نيافتن كيفيت آنها هستيم، بنابراين از همين تعداد موجود استفاده كرده ايم.

ارسال نظر