وزير ارشاد در شوراي عالي حج:
بايد از فرصت هاي معنوي و عبادي حج بهره برد

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۹:۴۷:۴۶

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سيزدهمين جلسه شوراي عالي حج و زيارت كه با حضور نماينده ولي فقیه در امور حج و زيارت برگزار شد، گفت: بايد از فرصت هاي خاص معنوي و عبادي حج به خوبي استفاده كرد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيدعباس صالحي؛ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي روز يكشنبه در سيزدهمين جلسه شوراي عالي حج و زيارت با اشاره به اينكه مراسم حج براي جامعه اسلامي اهميت خاصي دارد، گفت: در قالب مناسك هيچ اتفاقي را همچون حج سراغ نداريم. اين سفر فرصت هاي خاص عبادي و معنوي را به صورت فردي و جمعي براي حجاج فراهم مي كند.

وي ادامه داد: حج رويداد بزرگ اجتماعي براي مسلمانان و جهان اسلام به شمار مي آيد و امسال هم با وجود شرايط دشوار بين المللي و منطقه اي اين توفيق حاصل شده كه هموطنانمان بتوانند فريضه حج را برگزار كنند. اين اتفاق بزرگ ارتباطي براي همه جهان اسلام است كه فوايد بسياري دارد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز اميدواري كرد كه همچون سال گذشته كه سفري توام با عزت و كرامت به همراه امنيت كامل برگزار شد، امسال هم شرايط مناسبي براي حضور در كنگره بزرگ حج داشته باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از زحمات دست اندركاران حج و زيارت تشكر كرد و گفت: تلاش هاي خوبي در اين زمينه انجام شده است و اينكه در شرايط كنوني منطقه اي، حج امسال در يك فضاي توام با آرامش بر پا شود حاصل تلاش دست اندركاران اين حوزه است.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ،در ادامه اين جلسه، رئيس سازمان حج و زيارت گزارشي از اقدامات انجام شده براي حج سال جاري، از ابتداي مذاكرات با عربستان تا اولين پرواز مجموعه عوامل و كارگزاران در روز گذشته (شنبه) را ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر نيز بخشي از برنامه ريزي و فعاليت هاي فرهنگي براي حجاج در طول موسم حج را تشريح كرد.

در اين جلسه كه به رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد؛ علاوه بر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، رئيس سازمان حج و زيارت، معاونان و نمايندگان وزارتخانه ها و سازمان ها و دستگاه هاي عضو شوراي عالي حج نيز حضور داشتند.

ارسال نظر