سلفي زائران حرم حسيني در بين الحرمين / تصاوير

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ ۱۰:۴۴:۱۴

زائراني كه براي زيارت حرم مطهر حضرت سيدالشهدا(ع) و حضرت قمر بني هاشم(ع) وارد بين الحرمين مي شوند، محال است، عكسي يادگاري با نماي دو حرم نگيرند.


به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلی، به بركت پيشرفت تكنولوژي و مجهز شدن گوشي‌هاي همراه به دوربين‌هاي پيشرفته، بيشتر زائراني كه براي زيارت وارد بين الحرمين مي شوند، دور از انتظار است در اين وادي عشق و ايثار، از خود عكسي يادگاري با نماي دو حرم نگيرند.

افزون بر عكس هايي كه با گوشي هاي همراه گرفته مي شود، عكاساني در بين الحرمين حضور دارند كه از اين طريق امرار معاش مي كنند و براي هر عكس در اندازه 20×30 سانتيمتر كه آن را هم به گفته خودشان نيم ساعته يا به اندازه يك زيارت، آماده مي كنند، مبلغ 5 هزار تومان از زائر مي گيرند.

بيشتر عكاسان حاضر در بين الحرمين هم با زبان فارسي آشنا هستند و برخي هم دست و پا شكسته مي توانند زائران ايراني را به گرفتن عكسي يادگاري ترغيب كنند، اگرچه زائراني كه در بين الحرمين طرفدار گرفتن عكس يادگاري هستند، تنها ايراني نيستند.

يكي از عكاسان كه مدتي را هم در ايران زندگي كرده و زبان فارسي را به خوبي مي داند، مي گويد كه از راه عكاسي امرار معاش مي كند، به همين سبب بيشتر وقتش را در بين الحرمين است.

اين عكاس جوان به ما مي گويد كه زائران اباعبدالله الحسين(ع) علاقه بسياري به گرفتن عكس يادگاري با نماي حرم مطهر امام حسين(ع) و نيز نماي حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) دارند و ما از آنها عكس مي گيريم و برخي هم با گوشي همراهشان از خود و ديگران عكس مي گيرند.

وقتي از او مي پرسم كه اين پيشرفت تكنولوژي سبب كسادي بازارش نشده است، خدا را شكر مي‌كند و مي‌گويد كه روزي رسان خدا است و از اين بابت هيچ نگراني ندارد.

با خنده مي گويد شما هم مي خواهي در بين الحرمين عكس يادگاري بگير! با خنده دوربينم را نشانش مي دهم و مي گويم من خودم عكس مي گيرم و از او خداحافظي مي كنم.