در هم اندیشی اساتید دانشگاه های کرمان در کربلا مطرح شد؛
عاشورا حلقه اتصال اسلام ولایی در غدیر و انتظار مهدویت است

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ۱۲:۴۴:۰۳

روز گذشته اساتید دانشگاه های مختلف کشور که در کاروان ها حضور داشتند با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، روز گذشته اساتید دانشگاه های مختلف کشور که در کاروان ها حضور داشتند با حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار که با موضوع شباهت قیام عاشورا و حکومت جهانی حضرت قائم(عج) با حضور جمعی از اساتید دانشگاه های کرمان، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و حجت الاسلام والمسلمین علی عارفی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) دارای خصوصیات مشابهی هستند افزود: یاران امام حسین (ع) و حضرت قائم (عج) در صفات بصیرت، شجاعت، معرفت، استقامت و اخلاص مشترک هستند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق، عاشورا را حلقه اتصال اسلام ولایی در غدیر و انتظار مهدویت توصیف کرد و گفت: عاشورا زنگ و غباری را که در نتیجه انحراف در صدر اسلام بر اسلام ولایی نشسته بود به طور کامل زدود و اسلام ولایی را احیا کرد، از این رو همچنان در حال رشد است و تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) به کمال خود خواهد رسید و اسلام کامل در تمام کره زمین محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پرچم سرخ حسینی بر فراز بارگاه مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) افزود: جریان عاشورا تا ظهور ادامه دارد و اهدافی را که امام حسین(ع) در قیام خود دنبال می نمود به طور کامل توسط مهدی موعود(عج) محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ضمن اشاره به جریان های انحرافی، وجود مقدس امام زمان(عج) را امتحانی بزرگ برای بشریت خواند و تاکید کرد: در منابع روایی یاران امام مهدی (عج) محدود به 313 نفر نیست و علاوه بر 313 نفر یاران خاص امام زمان(عج)، حضور ده هزار نفر دیگر در کنار حضرت مهدی (عج) نیز بشارت داده شده است که با افراد دجال و سفیانی می جنگند و علت این دو دسته کردن اصحاب حضرت به جهت اختلاف در درجات اخلاص آنها است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه ولایتمداری امام عصر(عج) را یکی از صفات این امام همام خواند و یادآور شد: ولایتمداری امام عصر(عج) همانند امام حسین(ع) در یارانش نیز تجلی پیدا می کند و ولایتمداری یاران امام زمان(عج) نیز به اندازه ای است که همانند عاشورا حاضرند جان خود را در راه امام فدا کنند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عارفی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد فلسفه انتظار و علائم ظهور نکاتی را بیان کرد و برخی از اساتید نیز به علائم منتظران واقعی اشاره کردند و اطلاعت از رهبری را اطاعت از امام حسین(ع) و امام زمان(عج) و از ویژگی های منتظران واقعی قلمداد کردند و به گفتگو پرداختند.

در پایان نیز از طرف دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به هر یک از اساتید تربت ناب حضرت سید الشهدا(ع) اهدا شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

ارسال نظر