ثبت نام از زائران حج ۹۷ در ۵۸۰ کاروان آغاز شد

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۱۱:۱۴:۴۷

ثبت نام از زائران کاروان های حج آینده از روز سه شنبه هشتم اسفندماه در ۵۸۰ کاروان در سراسر کشور آغاز شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، درنشست شوراي برنامه ريزي وهماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این باره افزود: به همت دست اندرکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری مراحل اجرایی حج آینده به خوبی پیش رفته است و همه تلاش کرده اند تا با کمترین افزایش قیمت ، نرخ نهایی استخراج و اعلام شود.

سرپرست حجاج ایرانی عوامل اصلی تاثیرگذار درتعیین هزینه حج آینده را برشمرد و از مسئولان اطلاع رسانی بعثه و سازمان حج خواست به زائران درخصوص چگونگی ارائه خدمات درحج آینده اطلاع رسانی کنند.

آقای حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز دراین جلسه از ثبت نام بیش از 49 هزار نفر از دارندگان فیش های اولویت دار در سامانه این سازمان خبر داد و تصریح کرد: امسال در حوزه ثبت نام تنوع خوبی ایجاد و تلاش شده است قیمت ها واقعی باشد.

وی افزود: برای اسکان حجاج 85 هتل درمکه و 19 هتل درمدینه پیش بینی شده و سطح خدمات و کیفیت هتل ها نسبت به گذشته بهتر شده است.

دراین جلسه مسئولان کارگروه های نرخ گذاری مسکن و پزشکی حج درباره اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت خود گزارش دادند و نماینده ولی فقیه خواستارتحقق نتایج کارشناسی های انجام شده در تمامی حوزه های مرتبط با حج سال 97 گردید.

این جلسه با گزارش آقایان مرتضی آقایی؛ سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات و محمد جواد دانشيار؛مدیرعامل شرکت شمسا درخصوص مسائل حوزه عتبات و اقدامات صورت گرفته برای اعزام های نوروزی ادامه یافت و آقای آقایی گفت: امسال در دوره های نوروزی، روزانه 140 کاروان دربسته های مختلف اقامتی به عتبات اعزام خواهند شد و بیش از 800 ظرفیت پروازی به مقصد فرودگاههای نجف و بغداد ایجاد شده است.

ارسال نظر