در اختتامیه دهه فجر صورت گرفت :
تجدید میثاق دانش آموزان ایرانی مقیم نجف با آرمان های انقلاب

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ ۲۰:۰۵:۰۰

در اختتامیه دهه فجر ، دانش آموزان ایرانی مقیم نجف با آرمان های والای انقلاب اسلامی ایران و امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند .

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف ، همزمان با اختتامیه دهه فجر ، دانش آموزان ایرانی مجتمع آموزشی علوی ( ع ) ضمن برگزاری مراسم با شکوهی در بیت حضرت امام ( ره ) در نجف اشرف ، با سیره امام ( ره ) آشنا شده و جشنی را نیز برگزار کردند .

در این مراسم که با حضور تنی چند از مسئولان و مدیران ستادی و کنسولی مقیم نجف برگزار شد ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی؛ نماینده ویژه مقام معظم رهبری در نجف اشرف ، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و مناسبت های ماه بهمن ، گفت : امام ( ره ) بارها در سخنان گهربارشان به نقش جوانان و نوجوانان در آینده مملکت تاکید داشتند و حتی در سال 1342 هم برنامه ریزی اصلی امام ( ره ) بر پایه همین نسل بود . مقام معظم رهبری هم همین گونه نظر دارند و بر اهمیت برنامه ریزی برای دانش آموزان برای پیشرفت و حفظ مملکت همواره تاکید کرده اند .

وی در ادامه افزود : ایام ا... دهه فجر فرصت مناسبی برای شناخت دوباره انقلاب و جریان آن است . این که شخصیت امام راحل چگونه بود که چنین اتفاق بزرگی به رهبری ایشان رخ داد .

این گزارش حاکی است ، در این مراسم ، مسئولینی از کنسولگری نجف اشرف نیز به بیان سخنانی پرداختند و گروهی از دانش آموزان نیز به اجرای سرودهای پرخاطره انقلابی پرداختند . قرائت مقالات دانش آموزی و انجام چند مسابقه نیر بخش های بعدی این جشن دانش آموزی بود .

در حاشیه این مراسم ، ذاکری؛ مدیر مجتمع آموزشی علوی ( ع ) به خبرنگار ما گفت : در مجتمع آموزشی علوی که ویژه دانش آموزان ایرانی مقیم نجف می باشد ، بیش از یکصد دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی مشغول تحصیل هستند .

وی افزود : معلمان و مربیان انتخاب شده برای تدریس در این مجتمع ، همه ایرانی بوده و با گزینش های حرفه ای بسیار انتخاب می گردند و سطح علمی دانش آموزان ما در حد بالا و مطلوب می باشد و ما هر سال در آزمون سراسری دانشگاه های کشور ، پذیرفته شدگانی با رتبه های خوب در دانشگاه های معتبر داریم .