مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق به مناسبت ۲۲ بهمن توصیه کرد:
زيارت سیدالشهدا(ع) به نيابت از شهدا، امام و رهبري...

۱۳۹۶/۱۱/۲۲ ۲۰:۱۰:۱۵

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني؛ زيارت به نيابت از شهدا،حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري را به زايرين ايراني مخصوصاً دانشجويان در روز ۲۲ بهمن همزمان با راهپيمايي بزرگ مردم ايران توصيه كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني؛ مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق، پيامبر و امام حسين (ع) را نوري واحد خواند و امام حسين(ع) را علت مبقيه دين پيامبر(ص) دانست و آن حضرت را ذبح عظيم عنوان كرد و از دانشجويان خواست همانند سلمان باشند كه از ايران براي پيدا كردن حق سفركرد و سختي هايي متحمل شد و النهايه در مدينه منوره مدال افتخار "سلمان منا اهل البيت" را از پيامبر اسلام(ص) دريافت كرد.

وي با اشاره به حديث"حسين مني و انا من حسين" اظهار داشت :اينكه پيامبر (ص) فرمود: حسين (ع) از من است جاي سؤال نيست زيرا امام حسين (ع) فرزند دختر اوست ولي اينكه فرمود: من از حسينم؛ چگونه پيامبر از حسين(ع) است؟

مسئول بعثه مقام معظم رهبري درعراق خاطر نشان ساخت : برخي گفته اند ائمه معصومين(ع) و پيامبر از نور واحدي هستند و لذا همانگونه كه نور امام حسين (ع) از پيامبر(ص) است، نور پيامبر(ص)،هم از حسين (ع) است.

وي در ادامه افزود : برخي ديگرگفته اند پيامبر اسلام(ص) رسالت خود را آغاز كرد و دين خدا را تبيين نمود، ولي امام حسين (ع) با نهضت عاشورا و فدا كردن خود آن را تداوم بخشيد "الاسلام نبوي الحدوث و حسيني البقاء " ؛ بنابر اين شخصيت حقوقي پيامبر(ص) از امام حسين (ع) است، زيرا پيامبر(ص) علت محدثه و امام حسين(ع) علت مبقيه دين اوست.

نماينده بعثه در عراق با اشاره به آيه"و فديناه بذبح العظيم" اظهار داشت : برخي ديگر گفته اند چون حضرت اسماعيل(ع) قرباني نشد و ذبح عظيم فديه آن گرديد ، اگر امام حسين(ع) ذبح عظيم باشد پيامبر(ص) كه از نسل حضرت اسماعيل(ع) است پا به عرصه وجود در اين عالم مي نهد و اگر قرار نمي شد كه فرزند پيامبر(ص) ذبح شود و حضرت اسماعيل(ع) ذبح مي گشت ديگر پيامبر(ص) متولد نمي شد ؛ از اين رو "انا من حسين "معنا پيدا مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از دانشجويان خواست رسالت خود را در مقابل نبرد حق با باطل انجام دهند و مانند اصحاب امام حسين (ع) ، امام زمان خود را ياري نمايند.

وی از دانشجويان خواست در روز 22 بهمن در حرم حضرت سيد الشهدا(ع) و اميرالمؤمنين (ع) مردم ولايتمدار ايران و مقام معظم رهبري را دعا كنند و به نيابت از شهداء زيارت نمايند.

درادامه همایش به دانشجویانی که اسامی آنها مزین به نام مبارک خانم حضرت زینب(س) و خانم حضرت رقیه(س) و حضرت سجاد(ع) بود هدایای ارزشمندی اهدا گردید.

پایان بخش این مراسم معنوی که با حضور باشکوه دانشجویان همراه بود، برنامه روایتگری مصور احلی من العسل بود که در آن با تلفیق واقعه عاشورا و حماسه دفاع مقدس حال و هوای معنوی خاصی به دل و جان دانشجویان بخشید و اشک های دانشجویان را از گونه هایشان سرازیر گرداند.