حال و هوای این روزهای کربلا...

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ ۲۰:۰۸:۰۲

با آغاز هجدهمین دوره اعزام کاروان های دانشگاهیان کشور مناسب دیدیم اطلاعاتی در مورد حال و هوای شهر کربلا در اختیار دانشگاهیان ایرانی که در این ایام به کربلای معلی مشرف می شوند قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک، کربلا این روزها مانند سایر ایام سال، میزبان خیل عظیم شیعیان و محبان اهل بیت(ع) است که برای زیارت و عرض ارادت به ساحت سید الشهدا(ع) راهی این شهر مقدس و دیگر شهرهای زیارتی عراق می‌شوند.

با آغاز هجدهمین دوره اعزام کاروان های دانشگاهیان کشور مناسب دیدیم اطلاعاتی در مورد حال و هوای شهر کربلا در اختیار دانشگاهیان ایرانی که در این ایام به کربلای معلی مشرف می شوند قرار دهیم.

در این روزها شرایط آب و هوای کربلا مطلوب و مناسب به نظر می رسد، میانگین دمای هوای کربلا ۱۶ درجه سانتیگراد می باشد که حداکثر دمای آن ۲۱ درجه و حداقل دمای آن 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. با توجه به این شرایط، زائرانی که این روزها به کربلای معلی مشرف می شوند می‌توانند پوشش مناسبی برای این نوع آب و هوا در سفر خود انتخاب کنند.

از دیگر نکاتی که همواره مورد توجه زائرین می باشد اختلاف ساعت بین کشور ایران و عراق است.این اختلاف ساعت در این ایام حدود ۳۰ دقیقه می باشد و با توجه به این نکته زائرین می‌توانند برنامه های خود را با آن هماهنگ کنند.

ارادتمندان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع)این روزها نیز از اقصا نقاط کشور اسلامی مان و سایر کشورها وارد شهر کربلا می شوند و همچون گذشته با حضور زوار برعظمت و شکوه خاندان نبوت افزوده می گردد، اما با توجه به اینکه در ایام مناسبتی همچون عاشورا ،اربعین حسینی و عرفه قرار نداریم زائرین از بابت شلوغی و ازدحام جمعیت در خیابان های منتهی به حرم و حضور در حرم ها مشکلی نخواهند داشت و به راحتی می‌توانند وارد حرم شوند و اعمال و زیارت خود را به جای آورند.

زائرین برای تشرف به حرم حضرت اباعبدالله(ع) می توانند از باب الشهدا، باب القبله، باب الکرامه و باب قاضی الحاجات وارد حرم ابا عبدالله(ع) شوند .

در گذشته ورودی باب الشهدا به علت تعمیرات حرم و صحن حضرت علی اکبر(ع) مسدود بود که در این روزها با پایان یافتن تعمیرات، تشرف از آن نیز امکان پذیر است. در دوره های گذشته، زائرین دانشگاهی برای تشرف به حرم از باب الراس وارد حرم حسینی می شدند که با توجه به تعمیرات،این باب مسدود شده است.

در ادامه گزارش تصویری از حال و هوای این روزهای کربلا تقدیم شما می‌گردد.

ارسال نظر