تصاویری زیبا از بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین(ع)...

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ۱۱:۴۷:۲۵

صحن حرم امام‌حسین(ع) محدوده‌ای ‌است‌ که رواق‌ها و گنبدخانه حرم را در میان گرفته است. برخی نام «جامع» را به صحن داده‌اند؛ از آن‌روی که مردم در هنگام نماز و نیز برای زیارت و یا خواندن دعا و برگزاری مراسم دینی، آن‌جا گرد هم می‌آیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،صحن حرم امام‌حسین(ع) محدوده‌ای ‌است‌ که رواق‌ها و گنبدخانه حرم را در میان گرفته است. برخی نام «جامع» را به صحن داده‌اند؛ از آن‌روی که مردم در هنگام نماز و نیز برای زیارت و یا خواندن دعا و برگزاری مراسم دینی، آن‌جا گرد هم می‌آیند.

در زیر گنبد، ضریح‌ نقره‌ای بزرگ و شش ضلعی قرار دارد و درون آن مرقد امام حسین(ع) و دو فرزندش حضرت علی اصغر(ع) و حضرت علی اکبر(ع) جای دارد.در دوره‌های مختلف ضریح‌هایی ساخته شده و بر مرقد امام حسین(ع) نصب شده است. آخرین بار ضریح این حرم در سال۱۳۹۱شمسی تعویض شد.

محل دفن حضرت علی اکبر(ع) در پایین پای مبارک امام حسین(ع) است و دو ضلع پایین ضریح امام حسین(ع)، به حضرت علی اکبر(ع) و شهدای بنی هاشم تعلق دارد.

مزار شهیدان بنی هاشم در کنار مزار حضرت علی اکبر(ع) و پایین پای مبارک امام حسین(ع) قرار دارد. بر اساس روایات، بنی اسد وقتی شهیدان را به خاک سپردند، شهدای بنی هاشم را که در یک خیمه توسط امام حسین(ع) جمع آوری شده بود، پایین پای آن حضرت دفن کردند و سپس چند متر پایین‌تر از آن دیگر شهیدان کربلا، غیر از بنی هاشم، را به خاک سپردند.

تمامی شهیدان کربلا، به جز حضرت ابوالفضل(ع) و حر بن یزید ریاحی، در نزدیکی مزار حضرت امام حسین(ع) به خاک سپرده شده‌اند.

در ادامه می توانید تصاویری از صحن باصفای حضرت سیدالشهدا(ع) را مشاهده بفرمائید.