لحظه های دیدنی میثاق مجدد زائرین دانشگاهی
همایش پس از سفر عتبات دانشگاهیان خراسان رضوی با حضور پرشور زائرین برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ ۱۳:۲۸:۴۸

همایش پس از سفر عتبات دانشگاهیان استان خراسان رضوی ۱۰آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور پرشور زائرین برگزار شد. میثاق دوباره زائرین دانشگاهی عتبات در مشهد مقدس با خاطرات سفر همراه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، همایش پس از سفر عتبات دانشگاهیان ویژه زائرین اعزامی در شانزدهمین و هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان خراسان رضوی روز جمعه 10 آذرماه از ساعت 9صبح با حضور حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمع کثیری از زائرین دانشگاهی در سالن رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای مراسم، جواد شاد؛ رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع زائرین دانشگاهی گفت: آنچه که انسان ها را از یکدیگر متمایز می کند میزان بندگی است و سر رشته بندگی حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) می باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با تشکر از برگزاری این مراسم،از آمادگی همه جانبه این سازمان برای همکاری هر چه بیشتر با ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در استان خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به روایات در خصوص زیارت و جایگاه زیارت سیدالشهدا(ع) به ایراد سخن پرداخت.

فقیهی هدف از برگزاری این همایش را یادآوری عنوان کرد و گفت:این همایش را برگزار کردیم تا به زائرین دانشگاهی یادآور شویم که زیارت هنوز تمام نشده و ما بعد از سفر هم زائر هستیم و باید آثار و برکات معنوی آن را تا سفر بعدی و تا همه عمر نگاه داریم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به ذکر خاطراتی از حضور دانشجویان در عتبات عالیات اشاره نمود و از ویژگی های خاص و معنوی جوانان دانشجو در این سفر گفت.

در ادامه نماهنگی از عتبات دانشگاهیان پخش شد و پس از آن نفرات اول تا سوم مسابقه خاطره نویسی،اثر خود را برای حضار قرائت نمودند که فضای معنوی بسیار زیبایی را در سالن ایجاد نمود. همچنین از برگزیدگان مسابقات فرهنگی در دوره های شانزدهم و هفدهم در چهار بخش نماهنگ، عکس، خاطره و دلنوشته تقدیر شد.سپس مدیران و روحانیون کاروان های دانشگاهی با حضور در جایگاه مطالبی را در زمینه عتبات دانشگاهیان بیان نمودند.

پایان بخش این مراسم مداحی ذاکر اهل بیت؛ سید هادی رمضانی بود.همچنین بسته های متبرک حرم حضرت رضا (ع) نیز به صورت قرعه کشی در میان حضار توزیع گردید.

گفتنی است؛ 17کاروان متشکل از اساتید دانشگاه ها،دانشجویان دختر،متاهلین و دانشجویان پسر در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از استان خراسان رضوی به عتبات عالیات مشرف شدند.

لازم به ذکر است؛ دستورالعمل برگزاری همایش های بعد از سفر عتبات عالیات به استان های کشور ارسال شده است.همچنین مدیران کاروان ها می توانند با هماهنگی استان نسبت به برگزاری جلسات بعد از سفر در قالب همایش و اردوی زیارتی قم-جمکران اقدام کنند.