مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان خبر داد:
۴۰۰ نفر از دانشگاهیان کرمان در قالب ۹ کاروان به عتبات اعزام شدند

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ ۱۳:۳۴:۳۷

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر عارفی؛ مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان گفت:هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان استان کرمان به عتبات عالیات همزمان با اعزام آخرین کاروان در آبانماه سال جاری به پایان رسید.

به گزارش شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عارفی؛ مسئول شورای هماهنگی عمره وعتبات دانشگاهیان استان گفت:هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان استان کرمان به عتبات عالیات همزمان با اعزام آخرین کاروان در آبانماه سال جاری به پایان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی گفت:ثبت نام از متقاضیان شرکت در دوره هفدهم اعزام در استان کرمان همزمان با سراسر کشور از مرداد سال جاری با توزیع پوستر،بنر،تیزر ثبت نام در بین کلیه واحدهای دانشگاهی آغاز گردید و از بین انبوه مشتاقان ثبت نام کننده در سایت لبیک که تعداد آن ها بیش از 4000 نفر در استان کرمان بوده است و با توجه به ظرفیت محدود کاروان ها حدود 400 نفر نفر پذیرفته شدند.

وی افزود: دانشگاهیان استان کرمان در قالب 9 کاروان متشکل از اساتید،کارمندان،دانشجویان دختر مجرد ، دانشجویان پسرمجرد و متاهلین دانشجو در این دوره از اعزام به عتبات عالیات مشرف شدند.

دکتر عارفی گفت:از جمله برنامه های برگزار شده ویژه کاروان های دانشگاهی می توان به برگزاری همایش قبل از سفر با حضور مسئولین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، مسئولین نظام وظیفه، اداره گذرنامه و عوامل کاروان اشاره کرد.همچنین در حاشیه همایش نمایشگاه عکسی با موضوع اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات نیز برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی علاوه بر ارزیابی دوره هفدهم گفت: آنچه که این کاروان ها را از کاروان های دیگر متمایز می کند برگزاری جلسات آموزشی توجیهی ویژه کاروان ها با حضور عوامل، حضور معینه،یکدست بودن کاروان ها،برگزاری همایش احلی من العسل،بازدید از اماکن خاص در کربلای معلی و نجف اشرف و اهداء بسته فرهنگی است.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به اعزام دانشگاهیان به مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان کرمان با هماهنگی صورت گرفته با بسیج دانشجویی و معاونت وظیفه عمومی اقدام به صدور 1600 مجوز خروج از کشور ویژه دانشجویان مشمول استان نموده و ضمن بدرقه کاروان های دانشگاه هدایای فرهنگی نیز به آنان اهداء گردید.