در دیدار رئیس ستاد با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر مطرح شد؛
۶۳ درصد از دانشگاهیان در دوره هفدهم سفر اولی بودند/آغاز هجدهمین دوره از بهمن ماه

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ۱۵:۴۵:۱۶

صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به همراه مسئولین ستاد با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،با توجه به پایان اعزام دانشگاهیان در هفدهمین دوره به عتبات عالیات، صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به همراه مسئولین ستاد با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا فقیهی؛رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گزارشی از هفدهمین دوره سفرهای عتبات دانشگاهیان ارائه داد و ضمن تقدیر از تلاش ها و همراهی های بعثه مقام معظم رهبری در زمینه اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: در این دوره از اعزام ها بیش از11 هزار دانشگاهی به سفر زیارتی عتبات اعزام شدند و با همکاری مجموعه بعثه مقام معظم رهبری ،سازمان حج و زیارت و شرکت زیارتی شمسا، برنامه های فرهنگی و اجرایی خوبی برای دانشگاهیان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی علاوه بر ارزیابی دوره هفدهم، از برنامه و زمانبندی اعزام زائرین در هجدهمین دوره خبر داد و افزود:برنامه ریزی برای هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در حال انجام است و بنا داریم اعزام های این دوره را از اول بهمن ماه آغاز و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دهیم؛  طول مدت اعزام 4 ماه ادامه خواهد داشت و روزانه 4 کاروان اعزام خواهند شد.

وی افزود:با نظر سنجی هایی که این دوره در طول سفر انجام دادیم مشخص شد 63 درصد از دانشگاهیان بار اول بوده است که به سفر عتبات اعزام می شده اند، یعنی بیش از نیمی از آنها و این آمار خوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: با دست اندرکاران عتبات جلسه ای داشتیم و تصمیمات خوبی اخذ شد و امیدواریم بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

وی بر زمینه سازی برای افزایش میزان اعزام ها،بصیرت افزائی در زائرین دانشگاهی، برنامه ریزی برای افزایش کیفی سفر و اعزام راوی جهت برنامه های کاروان های دانشگاهی تأکید کرد.

در ادامه رضا همدانی؛مشاور رئیس و نماینده ستاد در عراق گفت: دوره هفدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات با همکاری شایسته بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت دوره بسیار موفقی بود.

همدانی با اشاره به برنامه های طول سفر در کربلا گفت:با نظر سنجی هایی که در طول سفر انجام دادیم یکی از بهترین برنامه ها همایش احلی من العسل بود که میزان رای بالایی را به خود اختصاص داد و دانشجویان در آنجا احساس خوبی داشتند. 12 هزار دانشگاهی برای این همایش به بعثه مقام معظم رهبری در کربلا رفتند و از این برنامه به خوبی استقبال کردند و جای این دارد که ما نیز از زحمات مجموعه بعثه تشکر کنیم .روایتگری در کربلا نیز دارای رشد است و 100 برنامه روایتگری در حر داشتیم.همچنین به پاسداشت اسامی اهل بیت(ع) در این دوره به دانشجویانی که مزین به نام های سکینه، رقیه و زینب بودند هدایای نفیسی به رسم یادبود تعلق گرفت.