مدیر روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:
نمایشگاه رسانه های دیجیتال فرصت خوبی برای تعامل و ارتباط با مخاطبان فراهم کرده است

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ۱۹:۵۶:۵۸

مدیر روابط عمومی ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان گفت: با هدف معرفی بخشی از فعالیت هایمان در نمایشگاه حضور پیدا کردیم تا با علاقمندان و مخاطبانمان و مجموعه های دیگری که در حوزه زیارت و حوزه های فرهنگی و دانشگاهی کار می کنند ارتباط برقرار کنیم و تعاملاتی داشته باشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال ، بیژن لطفی؛ مدیر روابط عمومی ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان گفت:ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یکی از مجموعه های اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هاست و با توجه به اینکه مخاطب ما دانشجویان و اساتید هستند و بخشی کارمندان دانشگاه هستند و بالطبع مخاطب مابیشتر قشر جوان دانشگاهی هستند که در حوزه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال عملا جزو بیشترین قشری هستند که از این فضا بیشترین استفاده را دارند.

وی در ادامه افزود: چون مخاطب ما به این شکل است بنابراین در این فضا حضور مستمر و چشم گیری باید داشته باشیم تا نیازهای خودمان را پاسخگو باشیم.به جرات می توانم بگویم جزو اولین مجموعه هایی هستیم که به حوزه فضای مجازی وارد شده ایم. برای مثال سامانه ثبت نامی «لبیک » را داریم که عمر 14 ساله دارد و جزو اولین مجموعه های دانشگاهی بوده است که کلا فرآیند ثبت نام و قرعه کشی زائران و عمده فرایندهای اعزام عمره دانشجوئی را کلا توسط این سامانه انجام می داده است.خیلی از مدیران کنونی کشور که به سفر عمره رفته اند به نوعی با این سامانه ارتباط داشته اند.

لطفی توضیح داد: نیاز به یک درگاه اطلاع رسانی داشتیم که به عنوان وب سایت «لبیک» است که در کنار سامانه وظیفه اطلاع رسانی و خبر رسانی را انجام می دهد. سایت ما کاملا به روز است به دلیل نوع مخاطبی که با آن در ارتباط است و بنابراین باید خبرهای عمره و عتبات را به روز برای مخاطبان ارائه کنیم.در سایت یک بخش اطلاع ها و اعلام ها دارد و یک بخش محتوایی دارد که در حوزه مدیا فعالیت می کند و این بخش نیز به سرعت کاملا به روز می شود.

مدیر روابط عمومی ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان در ادامه با بیان اینکه در اکثر شبکه های اجتماعی پرمخاطب حضور داریم، گفت: دانشگاهیان در این شبکه های اجتماعی حضور موثر دارند؛ در شبکه اینستاگرام صفحه لبیک صفحه شناخته شده ای است. کانال تلگرامی داریم و مورد اقبال هم قرار گرفته است. بنابراین می خواهم بگویم حضورمان در فضای مجازی باید حساب شده باشد. باید از روش های جدید مثل زیارت مجازی استفاده کنیم تا مخاطب ما احساس کند که ما هماهنگ با این فضا و پیشرفت هایش به روز می شویم.

وی با اعلام اینکه با توجه به نزدیکی به هجدهمین دوره از ثبت نام در سایت «لبیک » که اواخر آذر ماه اتفاق می افتد در این دوره از نمایشگاه رسانه های دیجیتال حضور پیدا کردیم، گفت: با هدف معرفی بخشی از فعالیت هایمان در نمایشگاه حضور پیدا کردیم تا با علاقمندان و مخاطبانمان و مجموعه های دیگری که در حوزه زیارت و حوزه های فرهنگی و دانشگاهی کار می کنند ارتباط برقرار کنیم و تعاملاتی داشته باشیم.

لطفی بیان کرد: نشست های مختلفی داشتیم و در کنار همه این موارد روزانه با یک روحانی از کاروان های عمره و عتبات دانشگاهیان نشست برگزار می کنیم همچنین با مدیرانی که سواد رسانه ای دارند و در حوزه ارتباطات و سواد رسانه ای فعالیت دارند.در کنار مدیر و روحانی کاروان های دانشگاهیان هم حضوردارند نشست برگزار می کنیم و در خصوص فضای مجازی در تبلیغ فرهنگ زیارت و استفاده از فضای مجازی در جهت تعمیق باورهای دینی که هدف ستاد عتبات دانشگاهیان نیز هست.

وی تاکید کرد :خروجی این جلسات مستند می شود و خبرها به صورت روزانه روی سایت لبیک قرار می گیرد و مخاطبان خاص خود را دارد.

مدیر روابط عمومی ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان در آخر بیان کرد :در نهایت از خروجی نشست ها به عنوان سند جامع عمره و عتبات دانشگاهیان جهت حضور در فضای مجازی و سند راه اجرائی در روابط عمومی و رسانه استفاده می کنیم.