رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد:
پایان هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان با اعزام ۱۱۲۰۰ دانشگاهی

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۰:۵۱:۰۳

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن ارائه آماری در خصوص اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در هفدهمین دوره،از ثبت نام هجدهمین دوره عتبات عالیات خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام 11200 نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در هفدهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد.

وی افزود:هفدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از16 مرداد ماه آغاز شده و این اعزام ها تا 6 آبان ماه96ادامه یافت و آخرین کاروان دانشگاهی روز جمعه 12 آبان ماه به ایران اسلامی بازگشتند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت:در این دوره 11200 دانشگاهی در قالب 297 کاروان به عتبات عالیات سفر کرده اند که از این تعداد 237 کاروان هوایی و 60 کاروان زمینی اعزام شده اند .

وی در خصوص بیشترین آمار اعزامی استانی گفت:بیشترین آمار اعزام از استان تهران بوده است و استان های قم،فارس و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار دارند.

فقیهی گفت: تمامي كاروان هاي دانشگاهی داراي روحاني بودند، از اين رو ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان،12 مداح ثابت را در نجف و كربلا در نظر گرفت كه مراسم استقبال و زيارت اول در حرم و وداع شب آخر در كربلا و نجف، زير نظر روحاني كاروان و با حضور مداحان اعزامي برگزار شد.همچنین 6 خبرنگار در این دوره حضور دانشگاهیان در عتبات عالیات را با ارسال خبر و عکس انعکاس دادند.

وی يادآور شد:برنامه های فرهنگي ويژه کاروان های دانشگاهی با همکاری بعثه مقام معظم رهبري در نجف و کربلا انجام گردید كه از آن جمله اعزام دانشگاهيان براي زيارت صافی صفا و حربن يزيد رياحي با روايت گري مصور توسط راوي و نماينده بعثه در مرقد مطهرهای ايشان برگزار شد.

فقیهی اعلام كرد: همايش های احلی من العسل نیز در كربلاي معلی در محل بعثه مقام معظم رهبري برگزار گردید كه دانشگاهیان در اين همايش ها تجديد ميثاق مجددي با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبري بستند.

وی در خصوص ثبت نام دوره بعدی عتبات دانشگاهیان گفت:اعزام دانشگاهیان در دوره هجدهم به عتبات از اواخر دی ماه انجام خواهد شد که زمان دقیق ثبت نام آن را از سایت لبیک و رسانه ها به اطلاع دانشگاهیان محترم خواهیم رساند.

فقیهی در خصوص اعزام زائرین ذخیره در این دوره نیز گفت:در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان اکثریت زائرین ذخیره به عتبات اعزام شدند.با انصراف دانشجویان اصلی از زائرین ذخیره در کاروان ها جایگزین شدند و در این دوره توانستیم تعداد زیادی از زائرین ذخیره را به عتبات عالیات اعزام کنیم.

وی ادامه داد:طبق آماری که بانک ملت اعلام کرده است حدود 5000 نفر از دانشگاهیان موفق به دریافت وام تسهیلات یک و یک نیم میلیون تومانی عتبات در این دوره شدند.همچنین 600 نفر از زائرین دانشگاهی از صندوق رفاه وزارت علوم وام یک و یک و نیم میلیون تومانی دریافت کردند.

فقیهی در مورد میزان رضایتمندی زائرین این دوره از عتبات دانشگاهیان نیز گفت:در هر دوره از اعزام، نظرسنجی میان زائرین دانشگاهی انجام می شود.هنوز نتایج نهایی نظرسنجی این دوره اعلام نشده است؛ اما اجمالا اکثریت دانشگاهیان رضایت داشته اند.

وی در مورد استقبال دانشگاهیان از اعزام در ایام عرفه و عاشورا به عتبات گفت:استقبال دانشگاهیان از اعزام در ایام عرفه و عاشورا به عتبات بسیار زیاد بود که از بین متقاضیان برای تشرف در این ایام قرعه کشی به عمل آمد و زائرین اعزام شدند.